پورقاسمیان: فرمانداری درانتخاب شهردار کلانشهر اراک اظهار نظر نمی کند

به گزارش مرکزی دیلی، مسلم پورقاسمیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب برخی شایعات پیرامون مصوبه انتخاب شهردار از سوی شورای شهر اراک گفت: در مصوبه ماده ۷۱ وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران آمده است انتخاب شهردار به مدت چهار سال است و نصب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استانها بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور است.

وی ادامه داد: در سایر شهرها نیز به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می گیرد لذا فرمانداری در انتخاب و نصب شهرداران وظیفه ای ندارد.

پورقاسمیان ادامه داد: نصب شهردار کلانشهر اراک نیز به علت اینکه اراک مرکز استان است و بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد با حکم وزیر کشور انجام می شود و این مصوبه تنها مصوبه شورای شهر است که فرمانداری در آن نقشی ندارد.

تعامل سازنده از سوی شهردار با فرمانداری

فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنان خود تعامل سازنده از سوی شهردار با فرمانداری را خواستار شد و تصریح کرد: نیاز است برای رفع برخی مشکلات شهرداری و فرمانداری با دستگاههای اجرایی شهر تعامل سازنده داشته باشد.

پورقاسمیان اجرای صحیح  قانون و مقررات چه در بحث حقوق شهروندی را از دیگر خواسته های خود برشمرد و گفت: ایجاد و نگهداری فضای سبز، حمل و نقل عمومی، روان سازی ترافیک برای کاهش آلودگی هوای اراک، تمیزی مبلمان شهری و رسیدگی به معماری شهر در سرلوحه کار شهردار جدید کلان شهر اراک باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.