زمانی قمی: گفتار درمانی راه حل مشکلات استان مرکزی نیست

به گزارش مرکزی دیلی ، حمود زمانی قمی عصر روز سه شنبه در نشست رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان زرندیه افزود: مدیران و مسوولان اجرایی باید دست در دست مدیران صنایع برای حل مشکلات تولیدی و صنعتی این شهرستان راهکارهای مناسب ارائه دهند.

وی ادامه داد: استان مرکزی قطب چهارم صنعتی کشور محسوب می شود اما تعداد زیادی از جوانان این استان از بیکاری رنج می برند که نیاز است مدیران دستگاه های اجرایی و صنایع با تقویت احساس مسوولیت، گفتار درمانی را در فعالیت های خود کنار گذاشته و با برنامه ریزی های کاربردی در راستای خدمت رسانی صادقانه به مردم و حل مشکلات جوانان گام های اساسی بردارند.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: فرمانداری شهرستان زرندیه باید مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی این شهرستان را دسته بندی کند تا با انجام اقدامات کارشناسی، حل این مشکلات در دستور کار استانداری قرار گیرد.

زمانی قمی اظهار کرد: خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخاری است که خداوند نصیب مسوولان و مدیران کرده است بنابر این برای شکر گذاری و پاسداشت این نعمت الهی باید خدمت رسانی بی منت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و صنایع که به جلسات دعوت می شوند باید خود شان در جلسات حاضر شوند و از اعزام معاون و نماینده دستگاه مربوطه خوداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی با قاطعیت با خاطیان برخورد می شود.

***کمبود انرژی برق مهمترین مشکل صنایع زرندیه

فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت: هم اکنون ۳۰۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی مامونیه با مساحت یک هزار هکتار، زاویه با ۴۰۰ هکتار و پرندک با ۵۰ هکتار در این شهرستان فعالیت می کنند که به دلیل کمبود انرژی برق نمی توانند با همه ظرفیت های خود به تولید بپردازند.

محمد کردی افزود: همه روزه شاهد مراجعه سرمایه گذاران فراوانی از سراسر کشور برای احداث واحدهای تولیدی در این شهرستان هستیم که به دلیل نبود زیر ساخت های کافی نمی توانیم شرایط لازم را برای حضور آنان در این شهرستان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این شهرستان به دلیل نزدیکی به پایتخت از شرایط مناسبی برای ارسال تولیدات صنایع به بازارهای داخلی و خارجی برخوردار است که می توان از این مزیت برای افزایش اشتغالزایی و ارزآوری بهره گرفت.

کردی افزود: راه اندازی یک پست ۶۳ ولتی و ۴۰۰ ولتی در این شهرستان می تواند مشکلات برق این شهرستان را به کلی حل کند از این رو از مسوولان استانی انتظار داریم تا همه تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

فرماندار شهرستان زرندیه گفت: وجود ۳۰۰ واحد صنعتی در این شهرستان موجب شده تا مردم با مشکل اشتغال مواجه نبوده و حتی نگران تامین نیروی کار برای آینده صنایع این شهرستان هستیم.

کردی اظهار کرد: در صورت ایجاد زیر ساخت ها و به کارگیری همه ظرفیت های واحدهای تولیدی می توان نیروی کار این واحدها را از دیگر شهرستان های استان تامین و گامی اساسی در راستای حل مشکل اشتغال برداشت.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر ۲۴۰ میلیارد ریال زمین از شهرک های صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده ولی زیر ساخت های مناسب برای آنها فراهم نشده است که این امر، نارضایتی سرمایه گذاران را در پی داشته است.

فرماندار شهرستان زرندیه بیان کرد: اظهار نامه های مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی که در پایتخت تکمیل و ارسال می شوند از دیگر مشکلات این شهرستان است که در صورت اعمال این امر در استان، اعتبار چشم گیری از صنایع نصیب شهروندان می شود.

کردی با بیان اینکه شهرستان زرندیه عنوان نخست پسته ارگانیک کشور را دارد افزود: این شهرستان با دارا بودن هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت پسته استان مرکزی رتبه نخست استان و ششم کشور را دارد.

وی ادامه داد: همچنین ۳۲ درصد تخم مرغ استان مرکزی در شهرستان زرندیه تولید شده و این شهرستان در تولید گوشت شتر مرغ رتبه نخست را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

فرماندار شهرستان زرندیه تولید گندم این شهرستان در سال زراعی گذشته را ۴۰ تن عنوان کرد و گفت: ۴۲۰ هکتار از زمین های این شهرستان زیر کشت گندم، جو و دیگر محصولات باغی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت های تولیدی کابل سینا، شرکت تولیدی هیبرید و ذوب امید آریا، و پیشگامان صنعت کاغذ در این نشست آب، برق، گاز ، فاضلاب، امنیت و نامناسب بودن محورهای مواصلاتی را مهمترین مشکلات شهرستان زرندیه عنوان کردند و استاندار نیز با تاکید بر حل مشکلات این شهرک ها دستور داد فرمانداری شهرستان زرندیه با هریک از مدیران این صنایع جلسات جداگانه برگزار کند.

شهرستان زرندیه با چهار هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان استان از نظر وسعت و پنجمین شهرستان از نظر جمعیت در استان مرکزی واقع شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.