مشروح خطبه های نماز جمعه اراک

امام جمعه اراک با اشاره به دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته، گفت: قدرت تسلیحاتی و آمادگی نیروهای مسلح عامل اقتدار و عظمت ایران اسلامی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: فرزندان غیور و دریادل نیروی دریایی ارتش با همت، روحیه انقلابی و جهادی و تفکر راهبردی خود با طی ۲۲۰ روز دریانوردی با حضور در دورترین نقاط دریایی از مرزهای کشورمان و گذر از آبراه‌ها و تنگه‌های حیاتی و استراتژیک و پشت سر گذاشتن اقیانوس‌های پرتلاطم، اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دریایی به جهانیان نشان دادند.

وی ادامه داد: در این حرکت اقتدار آفرین، ناوگروهی که نماد دانش و تخصص و فناوری دانشمندان و فرهیختگان ایرانی بود، پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و ۴ بار عبور از خط استوا، دانش و تخصص و شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: حضور با اقتدار در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس و نیز عبور از تنگه مهم ماژلان واقعاً بی‌نظیر و استثنایی است و اقتدارآفرینان نیروی دریایی و دریانوردان ناوشکن دنا نشان دادند که ایران از ظرفیت عظیم دریایی برخوردار می باشد که با برنامه‌ریزی و توکل بر خداوند می‌توان در صدد رفع عقب افتادگی‌های دریایی و بهره‌برداری از ظرفیت های موجود تلاش کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خطاب به جوانان گفت: قدر جوانی و فرصت‌ها را بدانید و با پیروی از اسلام، قرآن و رهبری تحت تاثیر فضای مجازی و رفقای نااهل قرار نگیرید.

وی با بیان اینکه استان مرکزی سرزمین فرهیختگانی همچون امام راحل (ره)،قائم مقام ها،امیرکبیرها و انسان های بزرگ است خاطر نشان کرد: سرنوشت خود را به دست بیگانگان بی دین ندهیم و با تاثیر نپذیرفتن از تبلیغات سوء دشمن ،با عزت و شرافت سرنوشت خود و کشورمان را رقم بزنیم که راه سعادت دین و آخرت در گرو پیروی از ولایت، امام و رهبری است.

آیت الله دری نجف آبادی ضمن تبریک ۲۶ مرداد ماه و سالروز ورود آزادگان غیور به کشور گفت: جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا باید بیش از همه دغدغه عفاف، حجاب، عصمت و خانواده را داشته باشند و همانگونه که در زمان جنگ مقابل سختی‌ها و صدام جنایتکار ایستادند در راه وفاداری به نظام و دفاع و صیانت از ارزش‌های نظام محکم بایستند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه باید خود را برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی آماده کنیم، افزود: هزاران نفر در این مراسم با شکوه حضور دارند و باید بهترین و بیشترین تدارکات در خصوص زیارت اربعین و موکب ها انجام شود.

وی در ادامه علم و دانش را موجب دانایی، پیشرفت، توسعه و رشد فردی و اجتماعی انسان‌ها در مقابل جهل، نادانی و عقب ماندگی عنوان کرد گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با آمادگی کامل برای سال تحصیلی جدید در جهت تربیت انسان‌های فرهیخته و کارآمد برنامه‌ریزی کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.