رصد فرآیند انتخابات در استان مرکزی به طور کامل توسط ناظران

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: فرآیند انتخابات در استان مرکزی به طور کامل توسط ناظران رصد می شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی در اولین جلسه کمیته رصد و پیگیری انتخابات استان مرکزی اظهار داشتداشت: مردم‌سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک اصل بلافصل است و اکنون که در سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، مطلوب است با ایجاد یک خرد جمعی از طریق گفت و گو میان احزاب و گروه های مختلف، ضمن ایجاد وفاق ملی، آسیب های موجود در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات را شناسایی و راهکارهای موجود در جهت حل آن را بررسی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: رضایت مندی مردم، امری مهم و پیش نیاز هر اقدامی است و در باب ضرورت این أمر، حضرت امیرالمومنین(ع) در نامه ای خطاب به مالک اشتر فرمودند: «دوست داشتنی ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه ترین و در عدل فراگیرترین و در جلب خشنودی مردم، گسترده ترین باشد» و مسئولین ما همواره باید عمل به این فرمایش علی(ع) را در اولویت اقدامات خود قراردهند.

وی افزود: شناسایی مواردی که به نارضایتی مردم دامن می زند، جز اهم اقدامات است که تمامی تصمیم‌گیران اعم از ناظران و مجریان باید در واکاوی این علل و نیز احصاءراهکارهای حل آن ها، کوشا باشند.

مقام ارشد دستگاه قضا در استان مرکزی بیان کرد: متولیان برگزاری انتخابات در استان، نسبت به تهیه یک اطلس جامع و چند وجهی با در نظرگرفتن فصول اجتماعی، امنیتی و…اقدام کنند تا نقشه راهی اصولی و مبرز وظایف دستگاه ها جهت انجام اقدامات داشته باشیم.

وی ادامه داد: حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع آن، خط قرمز دستگاه قضاست و نسبت به هر شخصی که در تبلیغات انتخاباتی خود، از اموال و سرمایه های عمومی بهره بگیرد، شدیدترین برخورد صورت می‌گیرد و لازم است مدیران دستگاه های استان نیز نسبت به این موضوع حداکثر حساسیت را داشته باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: فرآیند انتخابات به طور کامل توسط ناظران رصد می شود و در صورت مشاهده تخلف، وفق قانون با خاطیان برخورد می‌شود، تمامی افرادی که در انتخابات ثبت نام می کنند، فارغ از تائید یا عدم تایید صلاحیت، محترم و جز سرمایه های اجتماعی ما هستند و لازم است ضمن برگزاری جلسه، آگاهی بخشی به آن ها در خصوص قوانین مرتبط صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: بهره‌گیری از تجربیات موفق، برای حسن اجرای هر اقدامی لازم است و توجه کافی و وافی پیرامون اقدامات مثبت دوره های قبل در پیشبرد هرچه بهتر انتخابات پیش رو کارآمد خواهد بود و می طلبد متولیان برگزاری انتخابات در استان، این امر را منظور نظر خود قرار دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.