شهردار اراک:احداث تقاطع، گره ترافیکی اراک را باز نمی‌کند

به گزارش مرکزی دیلی، محمد ابراهیم عباسی شهردار جدید اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: براساس طرح تفضیلی یک سری تقاطع غیرهم سطح تعیین شده است که برخی اجرا و به بهر‌ه‌برداری رسید و برخی نیز در حال احداث است و تمام تلاش ما این است که این تعداد تقاطع که در حال احداث است را منوط به انجام کار توسط پیمانکار، به اتمام برسانیم.

وی افزود: در خصوص مابقی تقاطع‌هایی که در طرح پیشنهاد شده است باید بررسی شود که آیا ضرورت احداث وجود دارد یا خیر. و پروژه هایی که ضرورت دارد قطعا با تمام توان اجرا خواهد شد اما تقاطعی که در بررسی‌ها به ضرورت احداث آن نرسیم قطعا در اولویت قرار نخواهد گرفت.

عباسی در خصوص وضعیت ترافیک شهر اراک گفت: مشکل ترافیک کلانشهر اراک با احداث تقاطع حل نمی‌شود بلکه باید گره ترافیکی شهر را حل کنیم و نقاط کور را مورد توجه قرار دهیم. در ساعات اوج ترافیک در اراک شاهد ترافیک روانی هستیم و فقط تعداد کمی نقاط ترافیکی کور مانند ورودی خیابان قائم مقام به سمت خیابان امام خمینی(ره) وجود دارد که باید در این نقاط به فکر حل مسئله باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است ناوگان حمل و نقل عمومی را وسعت بخشیم ادامه داد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی باید فرهنگ استفاده از آن را نیز در بین مردم توسعه ببخشیم که این امر به کاهش استفاده از خودروی شخصی و به تبع آن کاهش ترافیک شهر منجر خواهد شد.

شهردار جدید اراک اولویت شهرداری را حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: به صورت جدی وارد این حوزه خواهیم شد و همچنین طرح ترافیک و کمک به کاهش آلودگی هوا را در صدر اقدامات خود خواهیم داشت.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. نامه وارده گفت:

    داشتم امروز اولین مصاحبه شهردار جدید اراک را می خوندم. تیتر خبر این بود : شهردار جدید اولویت کاری شهرداری را فعالیت در حوزه فرهنگی عنوان کرد. به ذهنم رسید که واقعا کار شهرداری کار فرهنگی ست یا شهرسازی و عمرانی ؟؟؟!!!!
    پس دست به کار شدم تا ببنم در سایر شهرهای ایران چقدر از بودجه سالانه به مسائل فرهنگی تخصیص می باید.
    بودجه شهرداری تهران در سال ۹۲ در حدود ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است که با تصویب شورای شهر حداکثر ۳ درصد به کارهای اجتماعی و فرهنگی اختصاص خواهد یافت.بودجه مشهد ۹۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است که تنها ۸۵ میلیارد توامن بعنی کمتر از یک درصد به کار های فرهنگی تخصیص خواهد یافت. از بودجه ۲۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تبریز چیزی در حدود ۲ درصد به کارهای فرهنگی اختصاص خواهد یافت.
    سایر شهرهای نیز به همین روال بود بودجه فرهنگی اجتماعی بین ۱ تا ۳ درصد ولی بودجه عمرانی از ۶۵ تا ۸۵ درصد کل بودجه شهرهای بزرگ ایران به خود اختصاص داده است. همین نوع تخصیص بودجه نشانگر این است که اولویت اصلی شهرداری ها کارهای عمرانی و شهرسازی است و نه کارهای فرهنگی !!!! امور فرهنگی در کشور خود متولی دارد و وظیفه شهرداری ها چیز دیگری است.
    من از صحبت های شهردار جدید اراک تعجب می کنم که چرا میخواهد کارهای عمرانی را کم رنگ کرده و به امورفرهنگی بپردازند. نکته جالب تر لغو ادامه خیابان سازی و تقاطع های غیر هم سطح است که در چند ساله گذشته تواتسته چهره اراک را متحول نماید.
    کاش شهردار به این ابهامات پاسخی میدادند

  1. دی ۱۰, ۱۳۹۳

    […] شهردار اراک:احداث تقاطع، گره ترافیکی اراک را باز نمی‌ک… […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.