بی نظیرترین پروژه بنزین سازی جهان در مهر ماندگار ثبت شد

http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1391/12/24/IMG00012502.jpgاستاندار مرکزی ضمن قدردانی از تلاش متخصصان کشور از به ثمر نشستن طرح توسعه پالایشگاه شازند گفت: طرح توسعه پالایشگاه شازند بی نظیرترین پروژه بنزین سازی جهان است که افتخار آن در مهر ماندگار ثبت شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد صبح روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند افزود: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند به عنوان بزرگترین پروزه بنزین سازی جهان در چارچوب مهر ماندگار است که در برگیرنده بزرگترین پروژه RFCC است.

وی ادامه داد: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در شرایطی امسال به ثمر نشست که نظام سلطه از تمام توان خود برای به چالش کشاندن ایران اسلامی در حوزه اقتصادی استفاده کرد.

وی با بیان این که دشمن در تلاش بود تا با ممانعت از فرو نفت ایران و جلوگیری از واردات بنزین به کشور نظام جمهوری اسلامی ایران را با چالش های اساسی روبرو کند افزود: دولتمردان ایران بعد از پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز سال ۹۱عظم خود را جزم کردند و توانستند در سایه لطف الهی بستر بهره برداری از بزرگترین پروژه پالایشگاهی نفتی کشور را فراهم کردند.

شعبانی فرد گفت: متخصصان داخلی کشور توانستند با تبدیل نفتی که آمریکا مانع فروش آن در دنیا می شود به بنزین تمام نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کند.

۶۴۴ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید

وی با بیان اینکه امروز با حضور رئیس جمهور ۶۴۴ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید اضافه کرد: این پروژه ها شامل بیش از ۸۴ پروژه حوزه راهسازی و شهرسازی، ۱۱ هزار و ۲۰۰ مسکن مهر، ۲۷ هزار مسکن روستایی و زیر گذر میدان انقلاب، میدان محیط زیست و روگذرمیدان بسیج و محیط زیست بود.

شعبانی فرد با بیان اینکه برای احداث تقاطع غیر همسطح میدان محیط زبست اراک و ایجاد فضای سبز اطراف و ایمن سازی منطقه ۹ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: تقاطع غیر هم سطح میدان محیط زیست از میدان صنعت به کمربندی جنوبی کشیده شده و نقش مهمی در روان سازی ترافیک در مسیرهای اطراف میدان محیط زیست دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح بسیح اراک به طول ۵۰ متر و عرض ۱۷ متر در دو مسیر رفت و برگشت خاطرنشان کرد: این تقاطع در مسیر اصلی کریدور شرق به غرب کشور و در محدوده شهری اراک قرار گرفته که برآورد می شود ۲۵ هزار تردد در شبانه روز در آن انجام شود.

وی ادامه داد: برای ساخت و تکمیل این طرح عمرانی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات کاهش آلودگی هوا و ساماندهی نقاط حادثه خیز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت تقاطع غیر همسطح میدان انقلاب شهر اراک ۳۰۰ پایه ستون سازه بتونی، حدود هفت هزار تن بتن ریزی و چهار هزار و ۵۰۰ تن آسفالت به کار رفته است اظهارداشت: مساحت دو پل میدان انقلاب یکهزار و ۴۰۰ مترمربع و طول زیرگذر آن ۶۰۵ متر است که با راه اندازی این طرح که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال احداث شده است مشکلات ترافیکی میدان انقلاب از شمال به جنوب، کرهرود و شهدای صفری حل خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.