سلیمی:آمریکا باید اعتماد ملت ایران را جلب کند

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از محورهای سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی در سازمان ملل تحریم‌های غرب علیه ایران بود که وی به خوبی توانست حرف ملت را در این زمینه به گوش جهانیان برساند.

وی تصریح کرد: به راستی تحریم علیه یک ملت با کدام منطق بین‌المللی پذیرفتنی است، برای این تحریم‌ها هیچ توجیهی نمی‌شود یافت و هیچ قاعده‌ای در این تحریم‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از این تحریم‌ها فشار به ملت ایران است و در تاریخ پذیرفتنی نخواهد بود.

سلیمی با بیان اینکه اقداماتی که آمریکا علیه ایران بدون هیچ توجیهی انجام داده دستاویزی برای پیشبرد اهداف خود آنها است، ادامه داد: مهم‌ترین موضوعی که در سخنرانی آقای روحانی وجود داشت، بحث اعتماد سازی متقابل بود، آمریکا امروز باید اعتماد ملت ایران را جلب کند، این آمریکایی‌ها بودند که صدام را تحریک کردند علیه ایران دست به حمله بزند، در صحرای طبس دست به اقدامات ناپسند زدند، هواپیمای ایران را منفجر کردند، دارایی‌های ایران را بلوکه کردند، آنها می‌گویند ما به ایران اعتماد نداریم، اما این ملت ایران است که به آمریکایی‌ها اعتماد ندارد.

وی یادآور شد: اگر غرب به دنبال گفت‌وگو با ایران است، باید گفت‌وگو در شرایط برابر باشد، اگر بخواهیم گفت‌وگو کنیم تا آنها خواسته‌هایشان را به ما تحمیل کنند، این امری غیرمعقول است آنها نمی‌توانند برای ایران پیش‌‌شرط تعیین کنند، گفت‌وگو برای گفت‌وگو هدف نیست، بلکه باید چهارچوب‌های گفت‌وگو مشخص باشد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان پیرامون پروژه ایران‌هراسی استکبار، بیان داشت: امروز استکبار برای اجرایی کردن پروژه ایران ‌هراسی و اسلام ‌هراسی دست به هر اقدامی زده و از هر وسیله‌ای برای ایران ‌هراسی استفاده می‌کند که این ظلم بزرگی در حق ایران است.

سلیمی با بیان اینکه سخنان روحانی منطق استوار، دقیق، عمیق و با پشتوانه عقلی ایران را به جهانیان ثابت کرد، گفت: خوشبختانه تاکنون بازخورد سخنان رئیس جمهور در جهان بازخورد مثبتی بوده و ثابت کرد ایران به دنبال اعتماد سازی متقابل است.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم سخنان حجت‌الاسلام روحانی که مواضع همیشگی ایران را بیان کرد به درستی تبیین و تحلیل شود تا براساس سلیقه‌های شخصی با آن برخورد نشود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.