میرگلوبیات:ایران نخستین تولید کننده انار در جهان

به گزارش مرکزی دیلی، شهلا میرگلوی بیات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه توسعه صادرات غیر نفتی تا حدی می تواند از خام فروشی نفت جلو گیری کند، و در حوزه بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخورداراست گفت: با توجه به اینکه ایران در تولید اناردرمرتبه نخست دنیا قرار دارد اما متأسفانه تا به امروز اقدامات مؤثری درخصوص صادرات اناراز سوی وزارت جهاد کشاورزی و مجمع صنفی کشاورزان صورت نگرفته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه درمجلس شورای اسلامی عدم تبلیغات و اطلاع رسانی در بازارهای جهانی و سؤمدیریت از دلایل عدم موفقیت درصادرات انار برشمرد و با اشاره به عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در هموار سازی صادرات این محصول تصریح کرد: متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی نه آموزش های لازم را درخصوص روند صادرات انار به باغداران داده و نه بازارهای بین المللی را برای فروش این محصول فراهم کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه مشکلات موجود باغداران رامجبور به فروش محصول خود به دلالان کرده است گفت: دلالان میوه محصولات باغداران را به صورت فله ای و با قیمت بسیار پایین خریداری و به سایر کشورها صادر می کنند.

میرگلوی بیات نداشتن بسته بندی مناسب و استاندارد را یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت در صادرات اناردانست و افزود: بطور مثال کشور ترکیه با بسته بندی شکیل برای انار بی کیفیت خود توانسته با توسعه صادرات این محصول سود آوری کلانی را بدست آورد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه درمجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش پر اهمیت وزارت جهاد کشاورزی در توسعه صادرات انار گفت: وزارت جهاد کشاورزی و مجمع صنفی کشاورزان باید ضمن آموزش های لازم به باغداران در خصوص نحوه صادرات انار، دراستاندارد سازی بسته بندی محصولات کشاورزی برای صادرات تلاش کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.