تعیین تعطیلی پنج شنبه ها تا ۱۰ روز آینده

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد عصر یکشنبه با بیان این مطلب در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک افزود: براساس آخرین گزارشات واصله روزانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودر، ۸۵ هزار دستگاه موتور سیکلت، ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی، ۲۷۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار و ۴۳ دستگاه وانت در کلان شهر اراک تردد دارند.

استاندار مرکزی با اشاره به نصب ۳ نمایشگر وضعیت آلایندگی هوا در سطح شهر، ایجاد ۶ ایستگاه پالایش هوا و ۴ مرکز معاینه فنی را از جمله برنامه های کاهش آلودگی هوی شهر اراک برشمرد و افزود: بخش قابل توجهی از این برنامه ها تا کنون اجرا شده است.

شعبانی فرد یادآورشد: انتقال واحد آند سازی کارخانه آلومینیوم سازی اراک به خارج از محوطه شهری و واگذاری زمین به کارخانه برای تحق این مهم ظرف سه ماه آینده، انتقال لوله ها و شریان های نفتی به خارج از شهر وتبدیل محل استقرار آنهابه فضای سبز شهری، اختصاص ۱۱۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز به شهر اراک از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلایندگی هوای اراک بوده است.

وی ادامه داد: تخصیص زمین به صنایعی چون ماشین سازی اراک، آلمرول،آذرآب و … برای انتقال به شعاع ۳۰ کیلومتری شهر اراک از دیگر اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک خواهد بود.

توسعه فضای سبز شهر اراک به عنوان یکی دیگر از اولویت های کاری

استاندار مرکزی با اشاره به توسعه فضای سبز شهر اراک به عنوان یکی دیگر از اولویت های کاری در راستای کاهش آلودگی هوای این شهر افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز در اراک موجود است که با افزوده شدن کمربند سبز شهر اراک به آن شاهد تحول اساسی دراین حوزه خواهیم بود.

شعبانی فرد بودجه اختصاص یافته به طرح کاهش آلودگی هوا در استان مرکزی را ۱۴ میلیارد تومان در سال ۹۲ خواند و گفت: از این مجموع ۶ میلیارد تومان به طرح توسعه خمین و ۸ میلیارد تومان به شهر اراک اختصاص خواهد یافت.

وی کیفیت بخشی به سوخت خودروهای شهر اراک را از دیگر اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک برشمرد و گفت: با توجه به تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه شازند استفاده از این سوخت پاک در شهر اراک اجباری شده است.

استاندار مرکزی احداث پایانه باربری در جوار پالایشگاه و پتروشیمی، احداث پارکینگ های طبقاتی در شهر اراک، ایجاد زیرگذرهای متعدد و …. را از دیگر مصوبات در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک برشمرد.

تعیین تکلیف تعطیلی پنج شنبه ها تا ۱۰ روز آینده

شعبانی فرد تاکید کرد:  همه مسئولین باید دست در دست هم دهند تا شهری در شان مردم اراک بسازند.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم اجرای آزمایشی طرح تعطیلی ۵ شنبه ها در کلان شهر اراک گفت: تصمیم نهایی در خصوص تعطیلی پنج شنبه ها در کلان شهر اراک به منظور کاهش آلودگی هوا ظرف ۱۰ روز آینده اعلام می شود.

استاندار مرکزی با بیان این که نظرسنجی اولیه از مدیران دستگاه های اجرایی، کارکنان دستگاه ها، کارشناسان ، برخی اصحاب رسانه و …. در خصوص تعطیلی پنج شنبه های کلان شهر اراک به منظور کاهش آلایندگی هوای این شهر صورت گرفته گفت: تصمیم نهایی به اخذ نظر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم بستگی دارد که ظرف ده روز آینده اعلام خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.