انتقاد عضو کانون ملی منتقدان ایران از هنرمندان و فضای نمایش

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، مصطفی محمودی در جلسه نقد نمایش آپارتمان با اشاره به اجرای نمایش ها در فضای بلک باکس در این دوره از جشنواره گفت: اگر من تماشاگر بودم در چنین فضایی به دیدن نمایش نمی آمدم.

وی افزود: ایجاد فضای بلک باکس و نشاندن تماشاگر بر روی حجمی از داربست باعث آزار تماشاگر می‌شود. چنین بلک باکسی نه تنها مخاطب را آزار می دهد بلکه بر ذهنیت داور نیز تأثیر می گذارد.

محمودی با بیان اینکه از رییس انجمن نمایش استان انتظار نداشتم تسلیم بچه‌های نمایش شود و چنین بلک باکسی را اجرا کند افزود: اجرای نمایش در قاب صحنه نیز می تواند قابلیت اجرایی داشته باشد اما معلوم نیست این چه بلایی است که گریبانگیر نمایش استان شده در حالی که هنرمندان نمایش استان مرکزی همواره حرفی برای گفتن داشته‌اند.

وی خطاب به هنرمندان گفت: شک نکنید که داوران با دیدن نمایش ها در چنین فضایی تاثیر می پذیرند .

وی از هنرمندان استان خواست ایجاد بلک باکس به این شکل را کنار گذاشته و خود ایده و اندیشه جدید در اجرای آثار به کار ببرند.

وی ضمن اشاره به گفته رییس انجمن نمایش استان مبنی براینکه بلک باکس به درخواست هنرمندان نمایش اجرا شده است گفت: اگر نگاه هنرمندان نمایش اینگونه است باید دوباره تئاتر یاد بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه جشنواره در سال های گذشته با استقبال بیشتری از سوی تماشارگان همراه بود گفت: با ایجاد چنین فضایی فقط تعداد کمی از تماشاگران می توانند به دیدن نمایش بیایند که اکثریت آنها هنرمندان این رشته هستند و در نتیجه فضای دیدن آثار از مردم عادی گرفته شده است.
بلک باکس ایجاد شده در سالن نمایش این دوره از جشنواره به درخواست هنرمندان شرکت کننده به دلیل علاقه آنان به اجرا در چنین فضایی ایجاد شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.