دانشگاه، خاستگاه اندیشه و موتور توسعه جوامع است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح‌آبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی، ۲۷ بهمن در جمع دانشجویان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان استان، گفت:  در عصر فراصنعتی و علمی، دانش و بینشی که از رهگذر علم حاصل شده باشد، پایه و اساس پیشرفت و توسعه پایدار جوامع است.

وی بیان کرد: قرن بیست و یکم قرن تحول عظیم علمی است و در این قرن پرشتاب است که پیشرفت عظیم علم و فن و بسیاری رویدادهای دیگر رقم خورده است و قطعاً با توجه به شتاب روز افزون آن تحولات بسیار پیچیده‌تری نیز در آن رقم خواهد خورد.

فتح‌آبادی اظهار کرد: دانشگاه‌ها از گذشته تاکنون همواره موتور محرکه توسعه جوامع و خاستگاه اصلی اندیشه، طرح و ایده‌های نو بوده و به‌عنوان ستون‌های تحکیم تمدن بشری محسوب می‌شوند و به همین جهت است که جوامع  پیشرفته در تلاشند تا دانشگاه‌های خود را به‌عنوان دانشگاهی پیشتاز برای پاسخگویی به نیازهای روز آماده و تجهیز کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه با مقایسه روند دانشگاه در دوران قبل از انقلاب و بعد از آن تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف ایجاد تغییر و تحول در دانشگاه محسوب می شود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان نظام توجه ویژه‌ای به این نهاد داشته و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه آن بهره گرفتند و وجود بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در کشور بیانگر این شتاب و نگاه ویژه است.

وی ادامه داد: در قرن بیست و یکم تحولات چشمگیری را در عرصه فرهنگی کشور به‌ویژه نهادهای دانشگاهی شاهدیم؛ لذا حفظ این تحولات و تقویت روزافزون آن نیازمند داشتن معلمانی با شاخصه و ویژگی معلمان قرن بیست و یکم است.

فتح‌آبادی در ادامه داشتن اطلاعات به روز را برترین ویژگی معلم قرن بیست و یکم دانست و افزود: معلم قرن بیست و یکم باید ضمن خودسازی با تغییرات و تحولات کنونی نیز هماهنگ بوده و اطلاعات به روز داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان، خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان قرن ۲۱ در این عرصه پرشتاب علمی باید بتوانند با دانش‌افزایی و ارتقای سطح علمی، پیشرو برنامه‌های علمی کشور بوده و برای اعتلای فرهنگ  نظام مقدس جمهوری اسلامی و تربیت آینده سازان آن همت گمارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.