۷۰ دیگ کارگاه احیای قدیم شرکت آلومینیوم پایان آبان تعطیل می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی بعد از ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت مردم اراک در مرحله قبل ۷۰ دیگ این شرکت تعطیل شد و مقرر گردید به تدریج با اجرای طرح بهینه سازی مابقی دیگ‌ها نیز از مدار تولید خارج و بهینه سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای بهینه سازی و نصب دیگ‌های جدید بر اساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده، انجام نشده است و مسئولین ایرالکو مشکلاتی اعم از تهیه تجهیزات، تحریم و مشکلات گمرکی را از دلایل تاخیر در این مهم اعلام کردند، افزود: در کارگروه قبل مدیر شرکت ایرالکو زمان افتتاح دیگ‌های جدید را پایان آبان ماه اعلام کرد که بر همین اساس مرحله دوم تعطیلی دیگ‌ها نیز در همان زمان انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی و تسریع در اجرای طرح‌های نوسازی و احداث واحد آند گفت: بحث کاهش آلودگی‌هوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا از هیچ اقدامی کوتاه نمی‌آییم و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کارگروه کاهش آلودگی مسئله مهم کاهش آلودگی شهر اراک است و فرصت‌هایی نیز برای رفع مشکل آلایندگی به شرکت ایرالکو داده شده است در زمان تعیین شده ۷۰ دیگ دوم تعطیل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد فراخوان مناقصه سیویل و سازه کارخانه آند سازی هر چه سریع‌تر منجر به عقد قرارداد با پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی احداث واحد آند شود.

مدیر پروژه بهینه سازی خطوط احیاء ایرالکو نیز در این نشست با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر در جهت بهینه سازی مشکل خاصی ندارد، گفت: با تامین منابع می‌توان به صورت موازی دیگ‌های باقی، دیگ‌های کارگاه احیای قدیم را بهینه سازی کرد.

ستاری افزود: به منظور احداث واحد آند نیز مناقصه سیویل و سازه هفته گذشته در جراید به چاپ رسیده و پس از مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار کار اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کار و فعالیت صنعتی تمهیدات ویژه‌ای دارد و احداث واحد آند سازی زمان‌بر است، ادامه داد: شرکت آند سازی ایرالکو اراک دومین شرکت آند سازی در ایران است که احداث می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست تعداد روزهای سالم اراک در سه ماهه نخست امسال را ۱۱۲ روز عنوان کرد و افزود: این تعداد روز سالم در مقایسه با مدت مشابه قبل که ۷۶ روز بوده رشد خوبی را نشان می‌دهد.

امیر انصاری گفت: تعداد روزهای ناسالم در سه ماهه نخست سال جاری ۳۷ روز بوده که در مدت مشابه سال قبل ۷۹ روز بوده است.

وی عناصر آلاینده هوای اراک را PM2.5, PM10, SO2 , O3 عنوان کرد و بیان کرد: عامل اصلی آلایندگی ۲۲ روز ناسالم ذرات معلق pm2.5 و ۱۵روز ذرات pm10 بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.