ضرورت اصلاح تعرفه سازمان نظام مهندسی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک غلامحسن الله‌دادی صبح امروز در نشست با نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه‌های نظام مهندسی بسیار پایین است که باید این تعرفه‌ها را اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ نفر به اعضای سازمان افزوده می‌شوند که این باعث کار و درآمد کمتر می‌شود که باید نسبت به اصلاح این روند اقدام کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی افزود: در برخی از استان‌ها شاهد افزایش نرخ تعرفه‌ها هستیم، اما در استان مرکزی تعرفه‌ها هیچ تغییر نکرده است در حالی که بر اساس قانون می‌توانیم تعرفه‌ها را تا ۲۵ درصد افزایش یا کاهش دهیم.

الله‌دادی با بیان اینکه این سازمان مسئولیت اجرای دقیق اصول مقررات ملی ساختمان کشور را بر عهده دارد، گفت: هم اکنون این سازمان در هفت رشته عمران، ترافیک، معماری، نقشه‌برداری، مکانیک، شهرسازی و برق خدمات لازم را به شهروندان ارائه می‌دهد، ضمن اینکه مسئولیت تایید کنتورهای گاز و آب و فاضلاب نیز بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان با ۲۰ نمایندگی در شهرهای مختلف استان فعالیت داشته و خدمات لازم از طراحی ساختمان تا نظارت را بر عهده دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی مجمع مشورتی گفت: این مجمع متشکل از مهندسین با سابقه است که همچون اتاق فکری مسئولیت هدایت و راهبری سازمان را بر عهده دارند.

الله‌دادی همچنین از راه‌اندازی تعاونی مسکن ویژه اعضا خبر داد و تصریح کرد: تعاونی مسکن شماره یک از ماه گذشته فعالیت خود را با ساخت ۸۰ واحد مسکونی آغاز کرده و به زودی تعاونی‌های دو، سه و چهار را نیز فعال خواهیم کرد.

وی، تعداد کل اعضای سازمان نظام مهندسی را سه هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۹۲۲ نفر دارای پروانه و مابقی فاقد پروانه هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی از تعامل خوب این سازمان با شهرداری خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی با برخورداری از مهندسان با تجربه و کاردانی که دارد می‌تواند مشاور بسیار خوبی برای شهرداری و شورای شهر در ساخت و سازهای شهری باشد که باید از این ظرفیت‌های موجود در این سازمان نهایت بهره را برد.

به گفته وی، خدمات سازمان نظام مهندسی به خانواده شهدا و ایثارگران، نقشه ‌کشی مساجد، منازل مسکونی افراد زیر پوشش بهزیستی، بافت‌های فرسوده و خیرین مسکن ساز با تخفیف ویژه‌ای ارائه می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.