انصاری: مسئولین استان مرکزی تنها آتش سوزی مراتع و مشکلات زیست محیطی را تماشا می کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، امیر انصاری ظهر روز یکشنبه در حاشیه کارگروه ستاد بحران در معاونت عمرانی استانداری افزود: مصوبات زیست محیطی کارگروه ها بعد از تصویب به ادارات استان ارسال می گردد ولی هیچ بازخوردی ندارد در حالی که انتظار ما از تشکیل چنین جلساتی این می باشد که این مسائل با مدیریت پیگیری شود.

وی به استمرار آلودگی هوای اراک اشاره کرد و گفت: بعضی از صنایع هنوز از سوخت مازوت استفاده می کنند و باعث آلودگی بیش از پبش هوای استان میگردد.

انصاری ادامه داد: تالاب میقان اراک منبع ریزگرد ها و گرد و غبار به استان مرکزی می باشد که با این اوضاع و کمبود اعتبارات همین ریزگردها وضعیت هوای شهر و مردم استان را به حالت بحران تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: امسال روزهای آلوده بیشتری را شهر اراک در مارنامه خود ثبت کرده است به نحوی که از ابتدای سال تا کنون مردم استان ۸۵ روز آلوده تنفس کرده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی اگر در مراتع یا جنگل ها آتش سوزی رخ دهند مسئولین فقط به تماشا می نشینند و حتی اگر جایگاه آتش نشانی داشته باشند عوض کمک کردن حرف از وظیفه نداشتن درحیطه کاری خود اعلام می کنند.

وی بیان داشت: اگر در استان ما عرصه ای از بین برود دیگر جایگزینی نخواهد داشت و باید مسئولین به جای به تماشا نشستن به فکر کار باشند وهمکاری های لازم را در هرمقطع زمانی و مکانی برای حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی انجام دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.