برگزار نشدن دوازدهمین جشنواره گل و گیاه محلات

به گزارش مرکزی دیلی، غلامعلی یار محمدی، فرماندار شهرستان محلات، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، در خصوص جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، گفت: چشمه آب معدنی آبگرم محلات با خاصیت درمانی بیماری‌های نقرس، کبدی، کلیوی، صفراوی و دستگاه گوارش، نقش مهمی در رونق توریسم سلامت ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود: از جمله اقدامات انجام شده در منطقه آبگرم، ساخت ۲۴ سوئیت توسط سازمان بازنشستگی است که در هفته گردشگری افتتاح می‌شود.

یارمحمدی، روستای خورهه را یکی دیگر از مناطق ویژه گرشگری شهرستان محلات عنوان کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی این روستا و چشم‌اندازهای کم‌نظیرش با آب و هوای تمیز، طبیعت سرسبز، معماری زیبای روستایی و آثار کهن موجب جذب گردشگران کثیری به این روستا شده است.

این مقام مسوول اظهار کرد: غار شاه بلبل، غار سوراخ گاو، بنای باستانی معبد و میل‌های منسوب به دوره سلوکی و امامزاده خورهه از جمله مناطق دیدنی این روستاست.

سرچشمه محلات یکی دیگر از مناطق گردشگری این شهرستان به حساب می‌آید که یار محمدی ضمن اشاره به آن، بیان کرد: در سفر اول و دوم رئیس جمهور سابق به این شهرستان، طی نگاه ویژه‌ای که به مناطق گردشگری محلات شد در منطقه سرچشمه بالغ بر ۳۰۶ هکتار طراحی در ۶ فاز به لحاظ زیرساختی صورت گرفت.

وی در ادامه ضمن اشاره به مسجد جامع نیم‌ور که از آثار باستانی محلات به شمار می‌رود، گفت: تعمیرات اساسی صورت گرفته در این مسجد از جمله اقدامات اخیر شهرستان است.

یارمحمدی، افتتاح بنای امامزاده صالح(ع) شهرستان نیم‌ور شهر محلات در مهرماه را نیز، از جمله اقدامات شهرستان برای جذب توریست در «روز جهانی جهانگردی» و «هفته گردشگری استانی» عنوان کرد و افزود: ضریح، گنبد و بنای تخریب شده این امامزاده به تازگی در دست ساخت قرار گرفته است که در مهرماه رونمایی می‌شود.

این مقام مسوول در خصوص عدم برگزاری دوازدهمین جشنواره گل‌وگیاه زینتی محلات عنوان کرد: بخش خصوصی به علت کمبود بودجه از برگزاری این جشنواره سر، باز زده است.

فرماندار شهرستان محلات، در پایان، تصریح کرد: بخش خصوصی معتقد است اگر قرار است تا از پتانسیل این نمایشگاه به منظور جذب توریست استفاده شود؛ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف به تأمین بودجه آن است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.