تغییر برنامه زمان بندی پرواز از فرودگاه اراک به عتبات عالیات

به گزارش مرکزی دیلی، سید محمدحسن مرتضوی سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: طبق برنامه قبلی قرار بود پرواز به سمت عتبات عالیات از فرودگاه اراک از ۲۰ شهریور جاری برقرار شود که به دلیل تغییر برنامه زمان بندی شرکت های هواپیمایی این مهم به زمان دیگر موکول شد.
وی بیان کرد: ثبت نام از داوطلبان برای این سفر معنوی توسط برخی از شرکت های هواپیمایی آغاز شده اما تا این لحظه هیچ بلیتی فروخته نشده است.
مدیر فرودگاه اراک ادامه داد: به محض مشخص شدن زمان دقیق پرواز، فروش بلیت نیز آغاز و افراد بر اساس اولویت ثبت نام اعزام خواهند شد.
مرتضوی اظهار کرد: فرودگاه اراک برای برقراری این پرواز از آمادگی کامل برخوردار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: پرواز عتبات عالیات در مسیر اراک، نجف، اراک، برای زیارت کربلا، نجف، کاظمین و در صورت امکان سامرا در نظر گرفته شده و این سفرها برای زائران به مدت هشت روز و هفت شب با وعده های غذایی صبحانه، نهار و شام با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر نفر می باشد.
مدیر فرودگاه اراک اضافه کرد: طبق برنامه، در این سفر به هر زائر ۲۰۰ دلار در مرز هوایی با نرخ ارز مبادله ای نیز پرداخت خواهد شد.
مرتضوی گفت: با تلاش های استانداری مرکزی مقرر شده برای این سفر معنوی از طریق فرودگاه اراک ۱۳ بانک این استان به هر زائر تا سقف پنج میلیون ریال نیز تسهیلات پرداخت کند.
فرودگاه اراک یکی از زیرساخت های مهم توسعه استان مرکزی است و هم اکنون این فرودگاه قابلیت نشستن انواع هواپیماهای پهن پیکر بوینگ و سبک و سنگین ایرباس را داراست و مقاومت باند پروازی آن از ۳۱ به ۶۵ ارتقا یافته است.
طول باند فرودگاه اراک به سه هزار و ۷۰۰ متر و عرض آن به ۶۰ متر افزایش یافته که این مهم امکان نشستن هواپیماهای باری و مسافری پهن پیکر را فراهم کرده است.
فرودگاه اراک در سال ۷۸ به بهره برداری رسیده و نخستین خطوط پروازی مسافرتی آن از سال ۸۴ با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد اما استمرار آن تا شهریور سال ۸۵ بود.
پس از آن در چندین نوبت این فرودگاه میزبان پروازهای موقت بوده که هم اینک با اصلاحات صورت گرفته تاسیسات زیربنایی، امکان رونق پروازی آن وجود دارد.
شایان ذکر است که در نخستین سفر استانی دولت احمدی نژاد به استان مرکزی مجوز بین المللی خطوط هوایی برای فرودگاه اراک صادر شد.
هم اینک در هر هفته هشت سفر زمینی به ظرفیت ۳۲۰ زایر از استان مرکزی به عتبات عالیات انجام می شود که با راه اندازی خط هوایی به مرور این سفرها محدود خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.