اتخاذ تصمیمات فراملی در راستای ترویج فرهنگ شیعی در مناسک حج

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام موسی آخوندی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: حج تشکل بزرگ امت اسلامی است که در موسم خاصی با حضور مسلمانان سراسر جهان در سرزمینی که از بدو خلقت تا ختم آن به‌عنوان مقدس‌ترین مکان عالم و کانون معنوی جهان شناخته شده است انجام می‌شود.

وی حج را نماد وحدت مسلمانان دانست و بیان کرد: حجاج و زائران با حضور در مناسک حج و ارتباط با سایر مسلمانان جهان می‌توانند ضمن تقویت وحدت و اتحاد خویش، پیام انقلاب و اسلام را به گوش جهانیان رسانده و با آگاهی یافتن از اوضاع و احوال حاکم بر کشورهای منطقه گامی در جهت گسترش بیداری اسلامی در عرصه بین‌المللی بردارند.

عمل به واجبات حج از جمله ماهیت‌های حج مطلوب ابراهیمی است

حجت‌الاسلام آخوندی اظهار کرد: عمل به واجبات حج از جمله ماهیت‌های حج مطلوب ابراهیمی است و حاجی باید نسبت به آن اهتمام گذاشته تا بتوانند با فراغ بال و آمادگی کامل پای در این سرزمین مقدس بگذارد و با عمل به این واجبات به یک باور عینی دست یابد.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان در ادامه اعتقاد به دین و شریعت‌مداری را اولین گام قرار گرفتن در این مسیر دانست و افزود: زائر رب‌العالمین باید بداند و به این مهم معتقد باشد که حضورش در سرزمینی که همه در آن میهمانان و دعوت شدگان ذات الهی هستند و هر قدم و کلامی که بر می‌دارد همه به لطف ذات هستی بخش است و باید با غنیمت شمردن فرصت‌ها از یکایک این لحظه‌ها توشه گیرد.

کعبه بزرگ‌ترین قطب فرهنگی و معنوی مسلمانان است

وی اظهار کرد: کعبه به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب فرهنگی ـ معنوی عالم نماد توحید مسلمانان است که در موسم حج میزبان هزاران هزار دل‌های مشتاقی است که به دعوت حق لبیک گفته و در برابر عظمت او سر فرود می‌آورند و پیشانی بر خاک می‌گذارند تا شاکر لطف و کرم او باشند.

حجت‌الاسلام آخوندی تصریح کرد: سنگ زدن به شیطان و امیال نفسانی، قربانی کردن، تراشیدن سر و … از اعمال حج ابراهیمی و نشان‌دهنده وحدت و اتحاد مسلمانان است و باید تلاش کرد تا این وحدت برای همیشه تاریخ امت اسلامی پایدار بماند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات کلان و فراملی در راستای معرفی و ترویج فرهنگ ناب شیعی، اظهار کرد: مسئولان نظام باید در برنامه‌های خود این مهم را مدنظر قرار داده و تمامی هدف خود را برای ایجاد و تقویت وحدت بین امت‌های اسلامی قرار دهند و با تعمیق تفکرات راهیان این سرزمین نورانی و الگوگیری از آن تصمیماتی تأثیرگذار برای امت اسلامی و ترویج فرهنگ ناب شیعی که برگرفته از قرآن و گفتار ائمه معصومین(ع) است اتخاذ کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.