۳ ذخیرگاه جنگلی استان مرکزی را باید حفظ کنیم

به گزارش مرکزی دیلی، حمید رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در استان مرکزی سه ذخیرگاه بلوط و دره سماقلو ( شازند ) بنه فرک تفرش وجود دارد که باید ارزش این ثروت ملی و نعمت ارزشمند الهی دانسته شود .

وی با بیان اینکه  سایر گونه های جنگل طبیعی به صورت پراکنده در استان به میزان حدود ۱۵ هزار هکتار وجود دارد تصریح کرد: جنگلهای طبیعی انسان بویژه سه ذخیرگاه طبیعی از جنگلهای زاگرسی کشور محسوب می شوند

مرادی اظهار داشت : ذخیره گاهها ی بلوط ، سماق ، بنه را مردم بصورت تقدس به آنها توجه دارند و احترام خاصی برای آنها قائل هستند و خود از آنها حفظ ، حراست و نگهداری می نمایند .

وی گفت : علاوه بر ارزش زیست محیطی آنها، ذخیرگاهها بعنوان پدیده های جذاب و دیدنی و مناظر زیبا هستند که علاوه بر این مزایا ارزش فراوانی برای استان دارند .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان داشت : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با همکاری مردم ، همیاران طبیعت ، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای اطراف ذخیرگاهها از این منابع ارزشمند حفاظت و نگهداری می کنند.

ایشان گفت : یگان حفاظت اداره کل با گشت و مراقبت از این ذخیرگاهها بطور ویژه از آنها محافظت می کند و در صورت هر گونه تخریب ، تجاوز با آتش سوزی در آنها با افراد خاطی بر اساس قانون برخورد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می کند.

مرادی در پایان اظهار داشت برای حفاظت و حراست هر چه بهتر از عرصه های منابع طبیعی تلفن های ۱۵۰۴ _ ۱۲۰ و سامانه ۳۰۰۰۷۵۲۱ برای اطلاع رسانی و پاسخگویی آمادگی دارند که انتظار داریم مردم استان مارا در این امر خطیر یاری  کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.