نارضایتی پلیس و مردم ؛ راهنمایی و رانندگی را به داخل شهر برگردانید

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، انتقال ساختمان راهنمایی و رانندگی استان مرکزی به ابتدای جاده تهران در ماه‌ گذشته نارضایتی شدید شهروندان این استان را به دنبال داشت.

معمولا دور بودن مقر اصلی نیروی انتظامی که کار چندانی با عموم مردم ندارد و ممکن است گاها افراد برای کاری خاص به آنجا رفت و آمد داشته باشند همچنین نیاز مرکز فرماندهی به مکانی بزرگ و پلیس‌راه که در جاده‌ها مستقر و یا رفت و آمد جاده‌ای دارند و مرکز آنها نیز باید در بیرون از شهر باشد توجیه‌پذیر است و جای انتظاری برای مردم باقی نمی‌گذارد، اما راهنمایی و رانندگی که اولا به دلیل ارتباط مستقیم کاری خودشان که شهری است و باید درون شهر را نظم و انضباط دهد و ثانیا با مردم و مردم با آنها سر و کار دارند باید در مکانی داخل شهر مستقر باشد و ارباب رجوع حداقل از این منظر رضایت خاطر داشته باشد.

مرکز راهنمایی و رانندگی استان مرکزی و اراک تا چند روز پیش از نظر جا و مکان در یکی از نقاط خوب و تقریبا مرکز شهر قرار داشت و با اینکه از نظر ساختمانی چندان مناسب نبود اما موقعیت آن برای مردم ارزشمند بود اما چندی پیش راهنمایی و رانندگی که جایگاه آن باید به دلائل ذکر شده در درون شهر قرار داشته باشد به بیرون از شهر و در مکانی که تردد و رفت و آمد در آن به سختی و با هزینه‌های گزاف صورت می‌گیرد انتقال پیدا می‌کند که جای تعجب و نارضایتی مردم را باقی می‌گذارد.

مردم ناراضی، راهنمایی و رانندگی ناراضی حال این سوال پیش می‌آید که این انتقال با چه هدفی صورت گرفته و آیا مردم که ولی نعمت شما هستند و بارها و بارها مسئولان انتظامی برای امنیت، آرامش، راحتی و آسایش همین مردم در سخنرانی‌های خود به آن اشاره می‌کنند، باید این چنین، مورد بی‌مهری مسئولان قرار گیرند.

شکی نیست که نیروی انتظامی به منظور امنیت و آسایش مردم از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند و امیدواریم که این مشکل بزرگ را نیز در کوتاه مدت برطرف سازد و رضایت مردم را جلب کند.

آنچه در گزارش مردمی از نظر شما خواهد گذشت پاره‌ای از مشکلاتی است که در این انتقال صورت گرفته و برای بیان مطلب تنها مصاحبه با چند نفر را آورده‌ایم که می‌تواند مشکلات مردم را به مسئولان برساند تا راه‌حلی که به راحتی می‌توان برای آن اندیشید را به انجام رسانند.

مرد میان‌سالی که برای پیگیری امور مربوط به خودروی خود به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اخیرا ساختمان راهنمایی و رانندگی را به این مکان منتقل کرده‌اند که فاصله بسیاری تا مرکز شهر دارد و ما مجبور هستیم برای پیگیری امور خود به خارج از شهر بیاییم که این علاوه بر وقت بسیاری که از ما می‌گیرد، اگر ماشین داشته باشیم موجب افزایش مصرف بنزین و به تبع آن آلودگی بیشتر هوا و اگر نداشته باشیم باید هزینه زیاد بپردازیم چرا که این مکان تاکسی و سرویس ندارد و باید یا با آژانس و یا یک دربستی مراجعه کنیم.

وی تصریح کرد: انتخاب این مکان برای استقرار راهنمایی و رانندگی کاملا بدون کار کارشناسی صورت گرفته چون هیچگونه مراکز خدمات ‌رسانی از جمله بانک در این مکان وجود ندارد و مراجعه کنندگان مجبور هستند برای ریختن پول مجددا به شهر بازگشته و بعد از واریز، دوباره مراجعه کنند.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان به راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: این انتقال کار بسیار اشتباهی بود که موجب سردرگمی مردم شده است و با این کمبود وقت و مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید برای بازگشت راهنمایی و رانندگی به جای اصلی خود که درون شهر است مسئولان هر چه زودتر اقدام کنند.

رضا میرزایی افزود: راهنمایی و رانندگی به دلیل اینکه مسائل مربوط به عبور و مرور درون شهری را انجام می‌دهد باید در درون شهر مستقر باشد، نه اینکه مکان آن نزدیک مکان پلیس‌راه باشد.

وی ادامه داد: این انتقال در شرایطی که همه به دنبال کاهش تصادفات هستند، اقدام اشتباهی بود، چرا که به دلیل نبود پل عبور عابر پیاده هر لحظه امکان دارد مراجعه کننده‌ای در این مکان دچار حادثه شود.

مریم عبدلی که برای پیگیری مسائل اتومبیل همسرش به راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: من از مسئولان سوال دارم که چرا راهنمایی و رانندگی را به این نقطه انتقال داده‌اند، اما بانکی در اینجا ایجاد نکرده‌اند که ما مجبور نباشیم برای واریز وجه یک بار به داخل شهر رفته و مجددا این مسیر را بازگردیم.

وی گفت: استقرار ساختمان راهنمایی و رانندگی که روزانه مراجعه‌کننده‌های بسیاری دارد، به خارج از شهر موجب افزایش ترافیک در ابتدای جاده ورودی تهران شده که این مسئله امکان وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد.

عبدلی ابراز داشت: مشکلات رفت و آمد بسیار زیاد است و کسانی که این طرح را ریخته‌اند به فکر مردم نبوده اند و از مسئولان خواهش داریم برای این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان به راهنمایی و رانندگی گفت: پیش از این ساختمان راهنمایی و رانندگی در میدان ارک و در مرکزیت شهر بود که دسترسی همگان به آن آسان و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام می‌شد، اما حالا مردم مجبور هستند مسافت بسیاری را طی کنند که این موجب گرفته شدن وقت و هزینه آنها می‌شود.

فرناز مجیدی افزود: به راستی اگر مراجعه کننده‌ای یکی از مدارکش ناقص باشد، ناچار است این مسیر را برگشته، به داخل شهر رفته و مجددا به خارج از شهر بازگردد تا کارش را انجام دهد که ممکن است یک روز از کار و زندگی بیفتد، حال ممکن است فردی از کارش مرخصی گرفته باشد، فردی مسافر باشد و یا اینکه کودکش را در خانه تنها گذاشته باشد و یا هزار مشکل دیگر داشته باشد.

دانش‌آموزی که برای اولین‌بار و برای نام‌نویسی برای گرفتن گواهی‌نامه به راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده بود گفت: من مراحل و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتم و اگر ببینم برای هر کاری باید در این استان این قدر دوندگی و پول خرج کنم قطعا از عطا خیلی چیزها خواهم گذشت.

وی که خسته و دلگیر به نظر می‌رسید به دلایل حرف‌هایش اشاره کرد و ادامه داد: اولا برای ثبت‌نام به آموزش و پرورش در یک نقطه از شهر مراجعه کردم و بعد از رفت و آمدهای بسیار موفق به گرفتن مدرک اولیه شدم سپس این مدرک را باید به نظام وظیفه می‌بردم که آن هم در گوشه‌ای دیگر از شهر بود و بعد از یکی دو بار آمد و شد موفق به گرفتن این گواهی شدم اما در مرحله بعد باید به راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کردم که بعد از رفتن به آنجا گفتند که راهنمایی و رانندگی به خارج از شهر و اول جاده تهران انتقال پیدا کرده و در این مرحله بعد از چند بار رفتن و آمدن فکر می‌کنم که کارم انجام شود اما هم وقت و هم پول زیادی برای این کارم صرف شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز گفت: متاسفانه مسئولان قبلی این مکان را برای استقرار ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی کردند که نارضایتی مردم را در پی داشته است.

ابوالفضل امیدی افزود: روزانه بیش از ۳۰۰ نفر برای پیگیری امور خود به راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کنند که تلاش داریم این مکان را به داخل شهر انتقال دهیم که این نیازمند مساعدت مسئولان است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه برای این مکان سرمایه‌گذاری شده نمی‌توان ساختمان را بدون استفاده رها کرد و ما مجبور هستیم با این شرایط کنار بیاییم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی ادامه داد: راهنمایی و رانندگی خدمات مورد نیاز تمام شهروندان را ارائه می‌دهد و همه شهروندان به نوعی با راهنمایی و رانندگی سر و کار دارند که باید این اداره به راحتی در دسترس آنها قرار گیرد.

امیدی افزود: نبود بانک، عدم گذرگاه عابر پیاده، نبود سرویس حمل و نقل عمومی و … مشکلاتی است که امروز مراجعه کنندگان به راهنمایی و رانندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. عبدلی گفت:

    ممنون از مرکزی دیلی به خاطر پرداختن به این موضوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.