چشمه آبگرم محلات پدیده ای شفابخش

چشمه آبگرم محلات پدیده ای شفابخشبه گزارش مرکزی دیلی ، آبگرم محلات از شهرتی دیرینه برخوردار است که سالانه گردشگران زیادی را به امید بهبودی و رفع بیماری به این چشمه می کشاند.

این چشمه با خاصیت درمانی و تفریحی محور اصلی گردشگری در این شهرستان و استان مرکزی است که می توان از این چشمه به عنوان چرخه گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی باشد.

با توجه به سابقه طولانی این چشمه در میان مردم و علاقمندان در کتابهای تاریخی به خواص درمانی این چشمه بسیار اشاره شده است.

ترکیبات آب این چشمه شامل سولفات کلسیم و از دسته آب های هیپرترمال است و در درمان بیماری های نقرس و کبدی، صفراوی، کلیوی و دستگاه گوارش موثر است.

چشمه های آبگرم دو نوع هستند، چشمه هایی که منشاء ایجاد آنها حوادث طبیعی است و چشمه هایی که از بخار خمیره سنگ های سوزان درون پوسته زمین به وجود آمده اند.

تحقیقات نشان داده چشمه آبگرم محلات از نوع دوم است و در نوع خود در کشور بی نظیر بوده و توانسته است، گردشگران خارجی بویژه از میان کشورهای حاشیه خلیج فارس را به سمت خود جلب کند.

این جاذبه طبیعی داری قابلیت فراوان برای سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات بهتر برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی می گوید: این جاذبه گردشگری جزو سه منطقه گردشگری استان مرکزی است که بیشترین بازدید کننده را هر ساله بویژه در ایام نوروز دارد.

‘مجتبی رضوانی’ افزود: این سه جاذبه تاریخی و گردشگری شامل سراب ‘عباس آباد’ شازند، باغات محلات و تفرش و چشمه آبگرم محلات است.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۵۰ هزار توریست و بازدید کننده داخلی از این سه جاذبه تاریخی و گردشگری دیدن و از امکانات تفریحی آن استفاده می کنند، افزود: چشمه آبگرم محلات در طی امسال پذیرای ۷۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی بود.

وی ادامه داد: اکنون کار آماده سازی این مکان تفریحی و درمانی نیز انجام شده و محوطه چشمه زیباسازی، نظافت و بنرهای تبلیغاتی نصب شده است .

رضوانی افزود: نمایشگاه صنایع دستی ،جشن های نوروزی و نمایشگاه گل های زینتی در این مکان گردشگری برای میهمانان نوروزی برپا خواهد شد.

شهرستان محلات با دو هزار و ۷۹ کیلومتر مربع مساحت در جنوب شرقی استان مرکزی واقع است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.