قربانی جم:هم افزایی خبرنگاران با رسانه توسعه جامعه را رقم می زنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، حمیدقربانی جم در حاشیه نشست “وقف و رسانه” افزود: هر خبرنگار باید پیام انقلاب، ارزش ها و آموزه های دینی را با تعهد و تخصص گسترش دهد و با افزایش سواد رسانه ای خود بکوشد تا مخاطب را به مخاطبی فعال تبدیل نماید.

وی با اشاره به جایگاه والای وقف، ابراز داشت: در عرصه اطلاع رسانی می توان خبرنگار را با واقفان در یک راستا قرار داد چرا که واقف با نیت خیر اموال خود را وقف می کند و خبرنگار جان، وجود، زندگی و وقت خود را هنرمندانه در اختیار دیگران قرار می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های اجرایی این مدیریت در زمینه وقف اظهار کرد: در چهار ماه گذشته در حوزه صدا ۹۶۱ برنامه، در حوزه سیما ۳۲۹ دقیقه برنامه، شش گزارش تصویری و ۸۲ خبر در سیمای استان مرکزی تولید و پخش شده است.

قربانی جم همچنین از ساخت تله فیلم با محوریت وقف خبر داد و بیان کرد: سیمای مرکز استان در سطح کشور رتبه برتر و رادیوی استان مرکزی نیز رتبه سوم مراکز را بکسب کرد.

وی با اشاره به اینکه شبکه آفتاب مرکزی با افزایش ۴ در صدی مخاطب در سال جاری رو برو بوده است، عنوان کرد: در سال جاری با تحقق شعار درخشش شبکه آفتاب، آمادگی برقراری ارتباط زنده از جای جای استان از لحاظ فنی فراهم شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه این مراسم با بیان اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران باید ظرافت‌ها را به خوبی درک کنند، گفت: مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق تحکیم باورهای دینی و هویت ملی است که رسالت بسیار سخت و سنگینی است.

مشایخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت کار رسانه در عصر حاضر افزود: امروز شرایط با دهه ۶۰ بسیار متفاوت است، امروز کشور در جنگ نرم دشمن قرار گرفته که بسیار متفاوت‌تر از جنگ سخت دشمنان است.

وی با بیان اینکه فضای جنگ سخت با جنگ نرم تفاوت‌های بسیاری دارد، گفت: فضای جنگ سخت زمین و هوا و دریا و فضای جنگ نرم فضای مجازی است و در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش خبرنگاران که با فضای سایبری آشنا هستند بسیار مهم و حیاتی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمن در جنگ سخت از ابزارهای خاص این جنگ همچون توپ و تانک و موشک و ناو زیردریایی و در جنگ نرم از رسانه‌ استفاده می‌کند، امروز هر وسیله‌ای که بتواند پیامی را منتقل کند ابزار دشمن در جنگ نرم به شمار می‌آید به طوری که برای عروسک باربی بیش از ۶۰ ماموریت فرهنگی در نظر گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ نرم با به کارگیری مانیتور بر افکار عمومی اثر می‌گذارد، خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه رسانه مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمنان است خبرنگاران نقش و رسالت بسیار مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان ایفا می‌کنند.

مشایخی در پایان عنوان کرد: در جنگ سخت هدف دشمنان تصرف سرزمین و برخورد با جسم افراد است، در حالی که دشمن در جنگ نرم به دنبال تسخیر روح، افکار و اندیشه‌ مردم است چرا که به خوبی می‌داند اگر افکار تغییر کند، رفتار نیز تغییر خواهد کرد.

گفتنی است این آئین به همت اداره کل اوقاف و خیریه استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.