مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان: کمبود شدید نهاده‌های دامی در استان مرکزی احساس می شود

به گزارش مرکزی دیلی، محمد جعفری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان این مطلب افزود: توزیع مرغ منجمد بر اساس سهمیه استانی در قالب دو طرح رحمت و ضیافت از قبل و بعد از ماه رمضان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار امروز برای مصرف کننده را ۶۷۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در امور پشتیبانی دام به نرخ مصوب ۴۶۰۰ تومان توزیع و به قیمت ۴۹۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه وضعیت تغییر قیمت نهاده‌ها متاسفانه با تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای بدون برنامه‌ریزی صورت گرفته است، توضیح داد: اگر این تغییر قرار است انجام شود می‌بایست یک ذخیره استراتژی مطمئنی در کشور در خصوص نهاده‌ها باشد و سپس تغییر نرخ انجام شود تا بر این فرض که انبارهای شرکت پشتیبانی به طور کامل پر است، تولیدکنندگان نهاده مورد نیاز خود را از شرکت پشتیبانی تهیه کنند.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه با رسانه‌ای شدن تبدیل نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای، ارسال نهاده‌ها از بندر متوقف شد و بارهای خریداری شده به بندر نرسید، بنابراین انبارها به دلیل افزایش قیمت، توزیع نهاده‌ها را متوقف کرده و دلالان نیز هیچ باری به تولید‌کنندگان ارائه نداند.

وی با بیان اینکه بی‌نظمی به وجود آمده باعث تنش در بازار شده و قیمت‌های کاذب را به وجود آورده است، گفت: با وجود اینکه هنوز هیچ نرخ مبادله‌ای اعلام نشده است، اما نهاده‌ها را تقریبا به نرخ مبادله‌ای می‌فروشند، در صورتی که همه این نهاده‌ها با ارز مرجع وارد کشور شده است.

جعفری یادآور شد: شرکت پشتیبانی استان مرکزی نیز طبق دستورالعمل نهاده‌ها را عرضه می‌کند، بنابراین تامین صد در صد بازار امکان پذیر نیست و این شرکت تنها به کسانی که از آنها خریداری می‌کند می‌تواند نهاده تحویل دهد.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی گفت: الان کمبود شدید نهاده‌ها در بازار استان احساس می‌شود و مطمئن باشید قیمت مرغ با تغییر قیمت ارز دچار نوسان خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: مجموعه سهمیه گوشت قرمز منجمد در استان در قالب طرح ضیافت ۹۲ تن بوده است و تا امروز ۹۷ تن توزیع شده است و کل سهمیه گوشت قرمز جذب شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.