رئیس کل دادگستری استان: وکلا عدالت‌خواه و مسلح به دانش قضا باشند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک،  حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در جمع رئیس کانون وکلای استان مرکزی در دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: وکلا خدمات حرفه ای خویش را با دقت، شایستگی و جدیت انجام دهند و همواره دانش حقوقی و مهارت حرفه ای خود را به سطحی برسانند که خدمات آنها قبول باشد و برای دستیابی به آخرین تحولات علم حقوق و حرفه وکالت در سطح مطلوب و در راستای تحقق توسعه پایدار تلاش نمایند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: وکلای دادگستری باید از صلاحیت حرفه ای و تخصصی کافی در حوزه فعالیت خود برخوردار بوده زیرا اصل بنیادین دادرسی عادلانه هستند.

وی افزود: وکلای دادگستری باید با شایستگی، روش حرفه ای وکالت را نسبت به مراجعان یا موکلان خود رعایت کنند و با دفاعیات خود حقوق مظلوم را از ظالم باز ستانده و حق را به حق‌دار می‌رسانند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: هر ﭼﻨﺪ ﺗﻤﺎم ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ها و ﺟﺎﯾﮕﺎه ها اﻣﺎﻧﺖ های الهی هستند، اﻣﺎ در ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ های مهمتر، ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ اﯾﻦ اﻣﺎﻧﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻧﻤﺎﯾﺎن ﺑﻮده، ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﻣﻮرد اﻧﺘﻈﺎر اﺳﺖ.

مظفری ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮد و ﺧﻮدﺳﺎزی را ﯾﮑﯽ از ﺷﯿﻮه های اﻣﺎﻧﺘﺪاری در ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ های مهمیﭼﻮن ﻗﻀﺎوت و وﮐﺎﻟﺖ دانست و گفت: ﺷﺄن و ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻗﺎﺿﯽ و وﮐﯿﻞ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﻔﻆ و رﻋﺎﯾﺖ ﺷﻮد ﮐﻪ اﯾﻦ اﻣﺮ اﺑﺘﺪا ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮد ﻗﻀﺎت و وﮐﻼ ﻣﺤﻘﻖ ﺷﻮد.

وی افزود: شغل وکالت یک حرفه نیست، بلکه یک وظیفه اجتماعی است و وکلا باید در دفاع از حق استقلال داشته و اجازه ندهند ترس از جان، مال و آبروی خود سبب پایمال شدن حقی شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: وکلا باید استقلال داشته باشند، در مقام قضا، باید فکری باز داشت و این مساله را رسانه ها باید منتقل کنند.

مظفری با اشاره استقلال در وکالت گفت: خداوند امانت را به اهلش می‌سپرد و وکلا باید بدانند استقلالی که در شغل خود دارند امانتی است که خداوند متعال به آنها داده و باید از این امانت به درستی پاسداری کنند.

وی افزود: وکلا و کارشناسان کمک جدی به دستگاه قضایی می کنند و همانگونه که سلامت قاضی مدنظر است سلامت وکلا و کارشناسان نیز در دست‌یابی به حقیقت نقش بسزایی دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: اگر امر دفاع از حقیقت یک وکیل تحت شعاع مسائلی چون ترس از جان و مال قرار گیرد، بدون شک این شغل ارزش و جایگاه خود را از دست می دهد.

مظفری با اشاره به نقش ارزش های اسلامی گفت: باید ارزش های اسلامی در بین وکلا نهادینه شود تا در اجرای وکالت دچار چالش نشوند، با توجه به حساسیت امور وکالت باید علاوه بر قانون مداری، تعهد اسلامی و مروج ارزش های دینی را در دستور کار و سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: لازم است وکیل به معنای واقعی کلمه استقلال داشته باشد اما وابستگی به هر دستگاهی، وکیل را از استقلال خارج می کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نهاد وکالت را باید در کنار قضاوت تعریف کنیم و در غیر این صورت دچار انحراف شده که آثار منفی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.