آصفری: برنامه‌ریزی آمریکا برای روشن کردن آتش جنگ فرقه‌ای در عراق

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام اینکه متأسفانه کشورهای غربی به دنبال تثبیت ناآرامی در عراق هستند، گفت: مهم ترین برنامه این کشورها روشن کردن آتش فرقه‌ای در عراق است، تا با این اقدامات منافع خود را در منطقه حفظ کنند.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، حملات تروریستی شهر سامرا عراق و شهید شدن تعدادی از زائران ایرانی را به شدت محکوم کرد و گفت: در چند هفته اخیر طالبان به سرکردگی آمریکا تمام تلاش خود را برای متوقف کردن انتخابات شوراهای محلی در عراق انجام دادند، اما خوشبختانه مقامات عراقی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای انتخابات را برگزار کردند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه متأسفانه کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه به دنبال تثبیت ناآرامی در عراق هستند، افزود: از طرف دیگر مهم ترین برنامه این کشورها روشن کردن آتش فرقه‌ای در عراق است، تا با این اقدامات منافع خود در منطقه را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه همه احزاب و گروه‌ها باید در جهت حل مشکلات به صورت سیاسی تلاش کنند، گفت: بهبود اوضاع عراق تنها با گفتمان سیاسی میان مسئولان این کشور محقق می‌شود.

آصفری با تأکید بر اینکه کشورهای غربی و عربی با انجام اقدامات تروریستی در عراق به دنبال تجزیه این کشور هستند، تصریح کرد: ایستادگی و برنامه‌ریزی مقامات عراقی می‌تواند در متوقف کردن این برنامه نقش به سزایی داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: تجزیه عراق زمینه افزایش تنش‌های منطقه ای را فراهم می کند، از این رو تحقق این موضوع به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.