افتتاح مرکز ثبت تخلفات رانندگی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک بعدازظهر امروز در این مراسم گفت: با افتتاح مرکز موقت کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی در اراک، تخلفات رانندگی در جاده‌های پرتردد شهر توسط پنج دوربین ثبت تخلف سرعت، ثبت خواهد شد.

داود قربانی افزود: این سازمان به صورت پایلوت پنج دوربین کنترل سرعت را در پنج نقطه حادثه خیز شهر اراک از دو ماه گذشته نصب کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون پنج معبر شهری کمربندی جنوبی اراک، بلوار امام علی(ع) (دانشگاه پیام نور)، سرازیری چشمه موشک، بلوار محیط زیست (مقابل ایرالکو)، پیچ طرمزد و سراشیبی فوتبال (روبروی مدرسه علامه حلی) مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت شده‌اند که امیدواریم تا پایان سال این تعداد به ۲۰ دوربین افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک با اشاره به فعالیت و ثبت تخلفات توسط دوربین‌های نصب شده افزود: رانندگانی که مرتکب تخلف عدم رعایت سرعت مجاز در سطح معابر شهری می‌شوند از طریق دوربین‌های موجود تخلف آنها ثبت و جریمه ناشی از تخلفات برای افراد صادر می‌شود.

قربانی اظهار داشت: این دوربین‌ها که از نوع دوربین‌های نسل سوم راداری هستند به صورت آنلاین فعال هستند و اطلاعات آنها از طریق GPRSو Wireless دریافت و در اختیار مرکز موقت کنترل ترافیک در ساختمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت حرکت سه خودرو به صورت همزمان، شمارنده ترافیک، اخذ تصاویر با وضوح بالا از خودروهای متخلف، قابلیت کارکرد قوی در طول روز و شب، ارسال تصاویر گرفته شده به مرکز ثبت و صدور جرائم‌، صدور برگه جریمه به انضمام عکس گرفته شده از خودروی متخلف و ارسال به درب منزل مالک خودرو در حداقل زمان و ثبت سرعت لحظه‌ای و حجم عبوری خودروها از جمله ویژگی‌های این سیستم است.

وی در ادامه با بیان اینکه سرعت مجاز دوربین‌های نصب شده متفاوت است، بیان کرد: سرعت مجاز در معابر شهری ۶۰ کیلومتر و سرعت مجاز در کمربندی ها ۸۰ کیلومتر است.

قربانی پیش‌بینی کرد: دوربین‌های نصب شده روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ عکس از تخلف خودروهای با سرعت غیر مجاز را ثبت و جریمه کنند که درآمد حاصل از این جریمه‌ها صرف ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و ترافیک و هوشمند سازی ترافیک شهر اراک خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک اذعان داشت: هوشمندسازی ترافیک در شهر اراک نیازمند زیرساخت‌های هوشمند نظیر نصب سیستم‌های کنترل هوشمند سرعت و ثبت تخلف، سیستم‌های کنترل هوشمند در تقاطع‌ها، نصب تابلوهای متغیر ترافیکی و سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز است که این مهم با یک برنامه‌ریزی ۵ ساله محقق می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این سازمان پس از تجهیز معابر به دوربین‌های کنترل سرعت در فاز دوم تقاطع‌های شهر به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز مجهز می‌شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.