نیروگاه خورشیدی استان مرکزی ماه آینده وارد مدار می شود

استاندار مرکزی گفت : فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور شهریور ماه امسال وارد مدار می‌شود .

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از صدا وسیما،استاندار مرکزی در آیین بزرگداشت تشکل‌ها و نهادهای مردمی استان مرکزی گفت : سند تحول دولت مردمی در پایان سال گذشته مشتمل بر هزار و ۲۳ اقدام تدوین شده و باید تا پایان دولت سیزدهم در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اجرایی شود .

مخلص الائمه افزود : دولت سیزدهم اسفندماه سال گذشته سند تحول دولت مردمی را منتشر کرده که سطر به سطر آن تحریر شده است و درابلاغیه این سند بر جلب مشارکت مردمی نیز از سوی رئیس جمهور تاکید شده است.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی جزو استان‌های پیشتاز کشور در انتشار مصوبات سفر و در جذب برخی منابع قبل از سفر است گفت: پل سنجان نخستین پروژه‌ای است که در تاریخ پروژه‌های استان مرکزی فعالیت چند شیفته دارد همچنین پروژه بیمارستان ولیعصر نیز باید تا پایان امسال تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که این نشان از عزم دولت در تکمیل پروژه‌ها دارد.
مخلص الائمه گفت : بالغ بر ۵۵ هزار درخواست و شکایت در سفر ریاست جمهوری توسط ۵۰۰ نفر در میز خدمت دانشگاه آزاد اراک همچنین ۱۰ هزار درخواست بعد از سفر و ۱۳ هزار و ۲۰۰ درخواست توسط ۲۹ میز خدمت دریافت شده است که در هیچ‌یک از سفرهای دولت چنین موضوعی نبوده است و استان مرکزی جزو استان‌های خوش مصوبه است.
او با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بازنگری شود عنوان کرد: بحث محیط زیست مطالبه مردم، سمن‌ها و مسئولان و غیره است و پیشنهاد ما این است که به سمت نیروهای تجدیدپذیر سوق پیدا کنیم چراکه نیروهای تجدید ناپذیر تمام شدنی هستند و هر تجدید ناپذیری روزی تمام می‌شود.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دولت تولید ۱۰ هزارمگاوات تولید برق تجدیدپذیر از انرژی خورشید را هدفگذاری کرده گفت : استان مرکزی در گام نخست به تنهایی ۷۰۰ مگاوات آن را تامین کرده که امکان افزایش تا هزار مگاوات را نیز دارد.
او افزود: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور نوروز امسال در استان مرکزی کلنگ زنی شده که فار نخست آن شهریور ماه وارد مدار می‌شود که معادل ۱۰ درصد نیروگاه خورشیدی فعلی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.