وعده ایجاد ۳۵ هزار و ۵۲ فرصت شغلی جدید در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد صبح پنج شنبه با اعلام این خبر در کارگوه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی افزود: در راستای تحقق این مهم سهم تمامی دستگاه های اجرایی استان به تفکیک شهرستانی مشخص وامید آن می رود با تلاش مسئولین استان شاهد ایجاد فرصت های جدید شغلی پایدار در استان مرکزی باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و دامپروری موجود در استان مرکزی گفت: باید با شناسایی این ظرفیت ها و تلاش در جهت بالفعل کردن آنها بستر پویایی اشتغال در روستاها را فراهم کنیم.

استاندار استان مرکزی اجرای طرح های کشاورزی و دامپروری را لازمه استقلال اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد بسترهای پرورش دام ها در حوزه تولید شیر و گوشت قرمز کشور را خودکفا کرد.

شعبانی فرد با اشاره به موفقیت پرورش نژاد “رومانوف” در تامین پروتئین قرمز در زرندیه ساوه گفت: باید با تشویق متقاضیان و علاقمندان به فعالیت در این حوزه بستر خودکفایی کشور در زمینه تولید گوشت قرمز را فراهم و از خروج ارز برای تامین کوشت در کشور جلوگیری کرد.

وی تولید پروتئین سفید و شیر را از دیگر ملزومات کشور برشمرد و گفت: استان مرکزی استانی مستعد برای تحقق خواسته کشور است و باید با راه اندازی مرکز تولید مرغ بومی در خمین و پرروش دامهای شیردهی چون سافن و … در راستای افزایش تولیدات این حوزه ها نیز تلاش کرد.

استاندار مرکزی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مشاغل خانگی در روستاها گفت: باید از تجارب ارزشمند کمیته امداد در زمینه تولید فرش دستباف توسط بانوان خانه دار تحت پوشش این نهاد بهره جست و با رونق این هنر اصیل ایرانی بستر پویایی اقتصاد داخلی و خارجی را فراهم کرد.

شعبانی فرد در ادامه به طرح اقتصاد مقاومتی به واسطه اجرای مشاغل خانگی در روستاها توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: امید است با توانمندی که امروز در سپاه پاسداران است شاهد تحولی عظیم درایجاد اقتصاد مقاومتی باشیم.

گفتنی است در این جلسه اعتبارات مورد نیاز ۲۴ طرح اشتغالزایی در استان مرکزی به تصویب رسید که مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی در این باره گفت: ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای ۱۴ بنگاه اقتصادی کوچک و زودبازده، ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۳طرح پشتیبان، پرداخت تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به داروخانه های استان، و معرفی ۷ طرح اشتغالزا به صندوق توسعه ملی از مصوبات کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی بوده است.

ناصر شیخی افزود: همچنین مقرر شد ۸ بانک عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به ۱۳۰ مهدکودک استان اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به سهمیه ایجاد اشتغال در استان مرکزی طی سال جاری گفت: سهمیه ایجاد فرصت های شغلی جدید استان در سال جاری ۳۵ هزار و ۵۲ فرصت شغلی جدید است و امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته همچون سال گذشته شاهد افزایش این سهمیه باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سهیه اشتغالزایی استان در سال گذشته ۴۶ هزار و ۱۲۵ فرصت شغلی بود که با تلاش صورت گرفته ۹ هزار فرصت شغلی ایجاد شده در سامانه رصد استان به ثبت رسیده است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.