اجرا طرح کیف در مدرسه در مدارس استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈراحمه رجاییˈ پنجشنبه در حاشیه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از ایجاد مشکلات اسکلتی و قامتی بدلیل حمل کیف های سنگین، رعایت حقوق کودکان در مسیر مدرسه، نظم بخشیدن به امور دانش آموزی و تقویت روحیه پژوهش محوری و اجتناب از تکالیف بیش از حد برای دانش آموزان اجرا می شود.

وی توضیح داد: این طرح در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی مصوب شده و در قالب بخشنامه به مناطق آموزش و پرورش ابلاغ و تمامی مقدمات آن که ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه، خرید قفسه های نگهداری وسایل دانش آموزان و آموزش مربیان آموزشی است، انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح مذکور در کشورهای آلمان، ترکیه و ژاپن اجرا شده و سوابق اجرایی آن در اصفهان، مازنداران و تهران موجود است.

رجایی اضافه کرد: در اجرای این طرح هر یک از مناطق آموزش و پرورش استان می تواند بین یک تا پنج کلاس درس ۲۸ نفره را مشارکت دهد و دانش آموز در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه تکالیف درسی را در مدرسه انجام داده و وسایل را بین خانه و مدرسه حمل نمی کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.