“سه‌شنبه‌های بدون خودرو” بالاخره به اراک رسید

در راستای حمایت از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو همایش دوچرخه سواری در اراک برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- این برنامه به همت خانه سازمان‌های مردم‌نهاد، اداره کل حفاظت محیط زیست و هیات دوچرخه سواری استان مرکزی با حضور مبتکر این پویش برگزار شد.

این همایش با استقبال مردم و دوستداران محیط زیست مواجه شد و دوچرخه سواران از خیابان امام موسی صدر تا میدان سرداران رکاب زدند.

براساس این گزارش، اطلاع رسانی عمومی این اقدام توسط فعالان زیست محیطی از طریق شبکه‌های مجازی انجام شد و باز هم در این همایش جای خالی شهرداری مشهود بود. حتی در حد بنری در ابعاد کوچک در سطح شهر جهت اطلاع رسانی این اقدام.

مبتکر پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در گفت‌وگو با ایسنا، این همایش را گامی در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه دانست و گفت: اینکه ما بتوانیم فرهنگ استفاده از این وسیله را برای یک روز در هفته در جامعه نهادینه کنیم و یک حرکت همگانی را در این رابطه شاهد باشیم، قطعا گام موثری جهت کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

محمد بختیاری با اشاره به روزمرگی که مردم در زندگی صنعتی امروز با آن دست به گریبان هستند، اظهار کرد: ورزش دوچرخه سواری می‌تواند تا حدودی اثرات مضر این روزمرگی بر سلامت افراد را کاهش دهد.

وی بیان کرد: پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در حقیقت یک تلنگر است، تلنگری که هر فرد با یک انتخاب در روزی از هفته به خود می‌زند و به خود یادآوری می‌کند که داشتن محیط زیست سالم و هوای پاک نیاز به حرکت فردی و جمعی دارد و کنار گذاشتن برخی عادات اشتباه روزانه مانند استفاده از خودروی شخصی می‌تواند به داشتن هوایی پاک کمک کند.

مدیر عامل موسسه مردم نهاد محافظان طبیعت اراک خاطرنشان کرد: این تلنگر می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد دغدغه زیست محیطی در جامعه باشد و فرهنگ حفاظت از محیط زیست را نهادینه کند.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی با عنوان “غربت سه‌شنبه‌های بدون خودرو در زادگاهش” در اردیبهشت‌ماه سال جاری به بی توجهی مسئولان استان به این طرح پرداخته بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.