غبار روبی مساجد استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه همزمان با دهه آخرماه شعبان مساجد استان برای ماه مبارک رمضان آماده می‌شوند گفت: تمامی مساجد با حضور مردم غبارروبی و عطرافشانی شدند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به حضور مبلغان در مساجد استان مرکزی اظهار داشت: موضوع تبلیغ و رسالت فرهنگی به ویژه در ماه نزول قرآن مهم است و در استان بسترهای مناسبی برای استقبال از این ماه وجود دارد.

وی افزود: ۲۰۰۰مسجد در استان مرکزی وجود دارد که در آنها نماز اقامه می‌شود و به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این ماه بیش از ۵۰۰نفر از مبلغان بومی استان به همراه ۱۲۰ نیروی تمام وقت برای اجراء برنامه‌های ماه مبارک رمضان آماده هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به نزدیکی استان مرکزی به شهرمقدس قم و حضور مبلغان این شهر در اراک و دیگر شهرهای استان گفت: تعداد ۱۵۰مبلغ برای حضور در مساجد از قم وارد استان می‌شوند و همزمان با استقرار آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری در اراک ۱۰۰ روحانی و مبلغ با ایشان به استان می‌آیند و به این ترتیب جمع زیادی از روحانیان و مبلغان در استان برنامه های ماه رمضان را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: سعی ما براین موضوع است‌که در این ماه حداقل دو بار فریضه نماز جماعت در مساجد اقامه شود و بطوری که درحال حاضر در بسیاری از مساجد در زمان‌های عادی این امر اتفاق می‌افتدو در ماه نزول قرآن نیز بر برنامه‌های فرهنگی، مذهبی وسخنرانی پیرامون‌موضوعات مختلفی مانند مباحث‌قرانی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و جرم، موضوع افزایش جمعیت،‌ شعار سال، موضوعات‌اخلاقی، امر به معروف ونهی از منکر در مساجد توسط مبلغان بیان شود.

وی تصریح کرد: در این ماه نماینده ولی‌فقیه در استان همه روزه در مصلی اراک به تفسیر موضوعی قرآن می‌پردازند و آحاد مردم می‌توانند برای استفاده از سخنان ایشان به مصلی مراجع کنند و از بیانات وی استفاده کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: در روز ۱۳ خرداد نیز جلسه توجیهی مبلغان در اراک برگزار می‌شود تا مبغلان درباره چگونگی انتقال موضوعات مهم، آمارو اطلاعات، نیازمندی‌های تبلیغی، دریافت مطالبات مردم و انتقال آن به مسئولان، مباحث فرهنگی به ویژه برنامه‌های شب‌های‌قدر و ولادت امام حسن (ع) تمرکز بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور عنوان کرد: درماه مبارک رمضان در مراکز جمعیتی مانند آپارتمان‌های پرجمعیت که در گذشته این مکان‌ها توسط گروه‌های جهادی شناسایی شده‌اند حضور پیدا می‌کنند و در پارک‌ها با همکاری شهرداری‌ها و ایجاد غرفه‌های پرسش و پاسخ، برنامه های متنوع اجرا می‌شود تا بتوانیم رسالت فرهنگی خود را به شکل بهتری انجام دهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.