فعالیت ۱۹۵پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسن سروش در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: اوقات فراغت از مهمترین بخش های زندگی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان بشمار می رود که باید برای بهینه سازی این اوقات برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اصول فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و تاثیرات مثبت آن در زندگی آنها، ابراز کرد: تعیین فرآیند یاددهی و یادگیری در زندگی دانش آموزان، ایجاد فعالیت هایی متناسب با ویژگی های فردی و نیازهای اجتماعی، فرهنگی، علمی، فکری و عاطفی آنها و ایجاد بسترهای لازم جهت رشد اجتماعی مطلوب دانش آموزان از جمله اصولی است که باید در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان رعایت گرفته شود.

سروش، با اشاره به فعالیت ۱۷۵ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان مرکزی در سال گذشته، اظهار داشت: امسال با توجه به استقبال خوب دانش آموزان از طرح های اوقات فراغت، ۱۹۵ پایگاه در سطح استان دایر هستند که پیش بینی می شود بالغ بر ۳۸ هزار دانش آموز در این پایگاه ها ثبت نام کنند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه دانش آموزان در این پایگاه ها ۱۰۸ ساعت آموزش خواهند دید،ادامه داد: در این پایگاه ها ۱۲۶۰ مربی، ۳ روز در هفته و روزی ۶ ساعت به دانش آموزان در زمینه های مختلف آموزش خواهند داد.

سروش اعتبار لازم برای برگزاری این کلاس ها را ۸۰۰میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۶۵ درصد این مبلغ طبق پیش بینی های انجام شده از طریق خودیاری دانش آموزان، ۵/۲۲درصد هم از محل اعتبارات آموزش و پرورش و ۵/۱۳درصد معادل ۱۰۰میلیون تومان هم از محل اعتبارات شورای آموزش و پرروش تامین خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.