پایان محاکمه متهمان پرونده تخلفات مالی شهرداری اراک

پس از ۹ جلسه برگزاری بزرگترین پرونده اختلاس مالی در شهرداری اراک که به صورت شش جلسه در شش روز در ماه گذشته و سه جلسه متوالی در روزهای ۶، ۷ و ۸ اسفند برگزار شد محاکمه این افراد ظهر امروز پایان یافت.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، رئیس دادگاه متهمین پرونده شهرداری اراک در جمع خبرنگاران گفت: در سه روز برگزاری دور دوم جلسه دادگاه متهمان تخلفات شهرداری اراک، برخی توضیحات لازم از متهمان گرفته شد و آنان آخرین دفاعیات خود را مطرح کردند.

قاسم عبدالهی خاطر نشان کرد: در روند رسیدگی به این پرونده تحقیقات مقدماتی ، احضار افراد در مظان اتهام و بازپرسی در مراحل متعدد انجام شده و در نهایت ۱۶ متهم با عناوین اتهامی اخذ رشوه، ارتشا، اعمال نفوذ، تحصیل مال نامشروع و نفوذپذیری با کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی به شعبه ۱۰۵ دادرسی استان ارجاع شد.

وی افزود : پرونده تخلفات مالی شهرداری اراک از یک سال گذشته بر اساس گزارش شهروندان و روند تحقیقات و بازپرسی در دادسرای اراک جریان داشته است.

وی در خصوص برخی ادعا ها مبنی بر نحوه باز جویی و دستگیری متهمین گفت: در این مدت اوراق پرونده‌ها و گزارشات بررسی شده است و برخی از اتهامات که خارج از کیفرخواست است به دادسرا ارجاع داده خواهد شد و ادعای این افراد که معتقد هستند که تحت فشار مأموران اطلاعات اعتراف کرده‌اند صحت ندارد.

قاضی پرونده تاکیدکرد: در دور دوم جلسات دادگاه ،پرونده‌ها و ادله عمیق‌تر بررسی شد که به همین منظورآقای محمودی به عنوان کارشناس و مطلع در امور شهری و شهرسازی در دادگاه حضور و نسبت به اظهار نظر فنی در خصوص برخی قوانین توضیحات ایشان اخذ گردید.

عبدالهی در پایان ضمن تشکر از خبر گزاری ها ، نشریات و صدا و سیما که در طول این مدت اخبار این جلسات را پوشش مناسب دادند افزود: طبق قانون بعد از ختم رسیدگی به پرونده بایستی حکم بعد از یک هفته صادر شود که در خصوص این پرونده نیز حکم در هفته آینده اعلام می­ شود.

وی ادامه داد: این متهمان پس از ابلاغ احکام اولیه ۲۰ روز مهلت دارند تا برای اعتراضات احتمالی اقدام کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.