نمایندگان مجلس با طرح حذف تعطیلی روز تاسوعا به اعتقادات مردم لطمه وارد نکنند

مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن انتقاد از بحث حذف تعطیلی روزتاسوعا، گفت: ما در کشور تعطیلی های فراوانی داریم که خیلی هم مهم نیستند نباید نمایندگان مجلس با این طرح به اعتقادات مردم لطمه و صدمه وارد نمایند.

به گزارش مرکزی دیلی ، حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:حذف تعطیلی تاسوعا به اعتقادات مردم ضربه وارد می کند

وی ادامه داد: مکتب ما برگرفته از آموزه های عاشورائی است و اوج ترویج فرهنگ عاشورا در روزهای تاسوعا و عاشورا است که میلیون ها نفر در سراسر جهان برای زنده کردن این فرهنگ عزاداری می کنند.

وی همچنین اظهار داشت: مطرح کردن تعطیلی روز تاسوعا از طرف برخی نمایندگان مجلس معلوم نیست با چه هدفی است، ما در کشور تعطیلی های فراوانی داریم که خیلی هم مهم نیستند نباید نمایندگان محترم با این طرح به اعتقادات مردم لطمه  و صدمه وارد نمایند.

حجت الاسلام سرلکیان تصریح کرد: این خون سید الشهدا (ع) است که خونهای همه ی ملتهای اسلامی را به جوش می آورد و این دسته جات عزیز تاسوعا و عاشوراست که مردم را به هیجان می آورد و برای اسلامی و حفظ مقاصد اسلامی مهیا می کند پس در این امر نباید سستی کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاسوعای حسینی روزی است که در تمام این سال ها تعطیلی رسمی و سنتی مردم ایران بوده و برخی آئین های خاص عزاداری در ماه محرم مختص به همین روز است و مسلما با حذف این تعطیلی با واکنش و مخالفت همه دلدادگان به امام حسین(ع)روبرو خواهد شد که باید گفت انقلاب ما بر گرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.