تامین نفتا برای پتروشیمی شازند یک ضرورت است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محسن پورمحمد ظهر چهارشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: پتروشیمی شازند از جمله پتروشیمی‌های کشور است که خوراک اصلی آن نفتای مایع بوده این در حالیست که تکنولوژی پتروشیمی های جدید بر مبنای استفاده از گاز بوده و این امر باعث شده تا قیمت تمام شده محصولات این واحدها بسیار کمتر از محصولات تولیدی در پتروشیمی شازند باشد.

وی ادامه داد: قیمت پایین گاز مصرفی در واحدهای پتروشیمی جدید قابل قیاس با قیمت بالای نفتای مصرفی در پتروشیمی شازند نیست و این مسئله باعث شده تا پتروشیمی شازند برای رقابت با این شرکت‌ها در بورس از کیفیت محصولات تولیدی خود مایع بگذارد.

معاون تولید پتروشیمی شازند یادآور شد: کیفیت بالای محصولات تولیدی در پتروشیمی شازند باعث شده تا این واحد بتواند همچنان در بین ۳۰ شرکت برتر بورس خوش بدرخشد.

نیاز روزانه پتروشیمی شازند به نفتا ۲هزار و ۵۰۰ تن

پورمحمد نیاز روزانه پتروشیمی شازند به نفتا را ۲هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: این میزان نفتای مورد نیاز پتروشیمی شازند قرار بود از سوی دو پالایشگاه امام خمینی شازند و پالایشگاه اصفهان تامین شود که پالایشگاه شازند با توجه به شرایط حاکم بر کشور بعد از تحریم ها و ارجحیت داشتن تولید بنزین در این پالایشگاه نسبت به تولید نفتا تنها امید تامین نفتای مورد نیاز مجتمع پتروشیمی شازند به پالایشگاه اصفهان معطوف شد.

وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان نیز که قرار بود روزانه ۲۰۰۰ تن نفتا را برای پتروشیمی شازند تامین کند تنها یک هزار و ۳۰۰ تن نفتا را برای این مجتمع تامین می‌کند.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند با تاکید بر ضرورت تامین تفتای مورد نیاز این مجتمع به خوراک نفتا برای تداوم فعالیت هایش گفت: عدم تامین نفتای مورد نیاز مجتمع در داخل کشور مسئولین این مجتمع را مجبور به تامین این خوراک معادل از کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده خوراکی که عوارض بسیاری برای تجهیزات ما داشته و موجب کاهش بازده تولیدات مجتمع می‌شود.

پورمحمد تاکید کرد: صنعت پتروشیمی یک صنعت حیاتی در کشور است و با توجه به جمعیت ۴ هزار خانواری و ۵ هزار صنعت زیر مجموعه این مجتمع تامین خوراک نفتای این واحد با قیمت مناسب از ضروریاتی است که باید مورد توجه جدی مسئولین قرار بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر نفتا تامین گاز مورد نیاز توربین‌های مجتمع پتروشیمی شازند نیز از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند گفت: در حال حاضر ۵ توربین مجتمع پتروشیمی شازند با مصرف روزانه یک میلیون متر ممکعب فعال‌اند که هر گونه قطعی گاز در فصل زمستان این مجتمع را با مشکلات بسیاری روبرو می کند.

تحریم‌ها تاثیر مستقیم منفی بر عملکرد پتروشیمی بزرگ شازند نذاشت

پورمحسن در ادامه با اشاره به تحریم های تحمیلی دشمنان طی سال گذشته تا کنون گفت: علیرغم تشدید تحریم‌های دشمنان در سال گذشته نسبت به سالهای قبل از آن این تحریم ها نتوانست تاثیری مستقیم منفی بر عملکرد مجتمع پتروشیمی شازند داشته باشد بلکه تنها تاثیر این تحریم‌ها در افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی خود را نشان دادند.

وی یادآور شد: علیرغم افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی پتروشیمی شازند کیفیت بالای این محصولات نتوانست اجازه دهد تا رقبا جای پتروشیمی شازند را در بازار بگیرند.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند با اشاره به راه‌اندازی واحد مهندسی ساخت در این مجتمع گفت: تحریم‌ها انگیزه مهندسین داخلی را برای طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی را در داخل افزایش داده و باعث شد تا باراه اندازی واحد مهندسی ساخت در مجتمع پتروشیمی شازند بستر لازم برای تامین نیازهای مجتمع در بخش قطعات را فراهم کنند.

پورمحمد گفت: استان مرکزی استانی توانمند در بش صنعت است و این صنایع می توانند پتروشیمی شازند را در ساخت قطعات مورد نیاز یاری رسانند امر مهمی که با استقبال زیاد مسئولین پتروشیمی روبروست و از همکاری با صنایع فعال در استان بسیار خوشحال خواهیم شد.

آلودگی ناشی از فعالیت پتروشیمی به خوبی مدیریت می شود

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند در ادامه با اشاره به موضوع آلایندگی پتروشیمی شازند در منطقه گفت: علیرغم آنکه آلایندگی این مجتمع تولیدی را منکر نمی‌شویم اما باید اعلام کنیم پتروشیمی شازند توانسته با کنترل آلایندگی های ناشی از فعالیت خود عنوان نگین سبز صنعت نفت ایران را از آن خود کند.

پورمحمد ایجاد ۵۵۰ هکتار فضای سبز در مجتمع پتروشیمی شازند را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلودگی‌های این مجتمع برشمرد و افزود: آلودگی طبیعت یک صنعت است اما آنچه مهم است مدیریت این آلودگی و جلوگیری از صدمات ناشی از آن است که خوشبختانه در مجتمع پتروشیمی شازند این مهم محقق شده است.

وی ادامه داد: علیرغم تمامی تبلیغات سوء علیه آلایندگی پتروشیمی شازند این مجتمع آلودگی نداشته و عده ای در تلاش‌اند تا آلودگی واحدهای دیگر را به این شرکت ربط دهند.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند یادآور شد: تمامی زباله‌ها و ضایعات تولیدی در مجتمع توسط دستگاه‌های مجهز و پیشرفته زباله سوزی صنعتی موجود در پتروشیمی سوزانده می شود بدون آنکه کوچکترین آسیبی به هوای اطراف وارد کند.

پور محمد با اشاره به فعالیت تصفیه خانه فاضلاب این مجتمع گفت: آب تولیدی در این مجتمع بسیار پاک‌تر و سالم تر از آب آشامیدنی امروز اراک است چرا که از درصد نیترات کمتری برخوردار است.

اگر دعوای شازند و اراک تمام شود امکان انتقال حسابهای بانکی پتروشیمی به استان موجود است

وی در ادامه با اشاره به اختلاف نظر شهر شازند و اراک در خصوص پتروشیمی گفت: تغییر نام پتروشیمی اراک به شازند خسارات بسیاری را متوجه این مجتمع کرد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند افزود: علیرغم تاسیس پتروشیمی اراک در سال ۶۳ تغییر نام این مجتمع در سال ۸۹ هزینه های بسیاری را متوجه این شرکت کرد و با توجه به اینکه عنوان پتروشیمی اراک یک برند بین‌المللی برای این مجموعه بود مشکلات بسیاری پیش روی مدیران مجتمع قرار گرفت.

پورمحمد با بیان این که این شرکت همچنان با برند بین المللی خود مشغول به کار است گفت: اگر دعوای اراک و شازند بر سر نام پتروشیمی به پایان برسد می توانیم زمینه انتقال حسابهای بانکی را به یکی از این شهرها فراهم کرده و با این کار موجب رشد و تعالی شهرهای فوق شویم.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند در ادامه به ارزشهای مشترک شرکت پتروشیمی شازند اشاره کرد و گفت: توسعه مستمر، ارتقای نشاط سازمانی و مشتری مدرای سه ارزش مشترک در این مجتمع است که در راستای خلق آینده ای بهتر برای ایجاد شرکتی سرآمد تدوین شده اند.

پور محمد با بیان این که ارزشهای سازمانی حاکم در پتروشیمی حکم فانوس های دریایی را در این شرکت دارند ادامه داد: عمل به این ارزشها برای مجموعه پتروشیمی شازند حکم عمل به قانون اساسی دارد و بسیار اهمیت دارند.

وی یادآور شد: مجتمع پتروشیمی شازند در تلاش است با انتخاب مشتریان و گسترش مرحله ای حیطه جغرافیایی فعالیت خود ضمن در نظر گرفتن تغییرات به عنوان یک فرصت با همسویی و مشارکت کارکنان یکی از سه رکت برتر” دانایی محور” منطقه با تکیه بر ارزشهای مشترک” توسعه مستمر، ارتقای نشاط سازمانی، متری مداری و مسئولین اجتماعی” باشد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند یادآور شد: دستیابی به سهم بیشتر از بازارهای متکامل و عمومی به ویژه بازارهای متمایز از طریق رشد مداوم در عرصه داخلی و منطقه‌ای با تمرکز بر ارزشهای مشترک، بکارگیری فناوریهای تعاملی و تخصصی زنده و به روز د رجهت دستیابی به معیارهای یک شرکت پیشگام درون و برون مرزی، اجرایی نمودن راهبردهای میانی” مدیریت فاریندهای سازمانی”، ” مدیریت سرمایه های انسانی”، ” مدیریت خدمات مشتریان و بازار” و ” مدیریت مالی- سرمایه گذاری” از طریق اعمال مدیریت یکپارچگی، ارتقا مداوم بهره وری، اثر بخشی و توانمند سازی سرمایه های انسانی، بهینه سازی های ایمنی، سلامت و محیط زیست، ارتقای مبانی تولید و تعالی عملیاتی، سرمایه گذاریهای با نرخ بازگشت بالاتر و  شفاف سازی نظام مالی- اجرایی شرکت برمبنای مدیریت مالی فعالیتهای سازمانی، کاهش هزینه‌های غیرضروری و استقرار یک نظام جامع ارزیابی عملکرد سازمانی استراتژی شرکت پرتوشیمی اراک را تشکیل می‌دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.