ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در هزینه‌کرد بودجه‌های قرآنی

به گزارش مرکزی دیلی، محمد طاهرمیرزایی، قاری روشندل استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، توجه بیشتر نسبت به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی را از جمله انتظارات جامعه قرآنی از رئیس جمهور منتخب عنوان کرد و گفت: دولت یازدهم باید تلاش خود را در راستای ارتقای جایگاه جامعه قرآنی در کشور به کار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت مدارس قرآنی، اظهار کرد: افزایش تعداد مدارس قرآنی و توجه به نخبه‌پروری قرآنی یکی دیگر از انتظارات جامعه قرآنی از رئیس جمهور منتخب است.

طاهرمیرزایی با بیان ‌اینکه اساس فرهنگ جامعه اسلامی قرآن و عترت است، گفت: اگر مسئولان و مدیران ذیربط با روش‌های کاربردی و مؤثر نتوانند فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهند، فرهنگ بیگانه در کشور رسوخ پیدا کرده و رفته رفته گسترش می‌یابد.

وی افزود: تنها با روش‌های فرهنگی مؤثر و کارآمد می‌توان با تهاجمات فرهنگی بیگانگان مقابله کرد؛ از این رو باید با ارتقای مبانی فرهنگی جلوی نفوذ فرهنگ بیگانه در کشور گرفته شود.

طاهرمیرزایی توجه به موقعیت شغلی جامعه قرآنی را یکی دیگر از خواسته‌های این قشر از رئیس جمهور منتخب بیان کرد و گفت: امنیت شغلی جامعه قرآنی باید تأمین شود تا آنان بتوانند با فراغ‌بال و خیال آسوده به فعالیت بپردازند.

این قاری روشندل در ادامه اجرای برنامه‌ها و مسابقات قرآن ویژه همه اقشار جامعه را امری مفید و مؤثر در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور دانست و گفت: همه نهادها و ارگان‌ها می‌توانند بنا بر ظرفیت خود در این امر سهیم باشند.

وی بر لزوم اولویت‌سازی در هر زمینه و فعالیتی تأکید کرد و گفت: برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی نیز باید با توجه به این مسئله برنامه‌ریزی و اجرا شوند.

طاهرمیرزایی، استفاده از نظرات صاحب‌نظران قرآنی در نحوه برنامه‌ریزی و هزینه‌کرد بودجه‌های قرآنی را امری ضروری دانست و گفت: عدم توجه به این امر مهم باعث هدررفت بودجه‌های قرآنی می‌شود.

این قاری ممتاز در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که طراحی چشم‌انداز برای هر موضوع نقش مهم در راستای رسیدن به هدف مورد نظر دارد، نتیجه‌گرایی در کارها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در هر حوزه‌ای کارشناسان نخبه آن حوزه به خدمت گرفته شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.