ارائه طرح سبک زندگی ایرانی و اسلامی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، اشرف جواهری در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی به عنوان دستگاه پیشرو این طرح را برای زنان خانه دار ۴ شهرستان در استان مرکزی ارائه داده است.

وی ادامه داد: اجرا و انجام این طرح تأثیر بسزایی در بهبود مدیریت خانواده های ایرانی و روابط اجتماعی و همچنین ارتباط افراد با یکدیگر دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اظهار داشت: در طرح اجرایی سبک زندگی ایرانی و اسلامی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ارائه شده، موضوعات حقوق خانواده و اجتماع، فرهنگ کار جمعی و انضباط اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و آراستگی مذهبی، به عنوان محورهای اصلی مدنظر قرار گرفته شده است.

جواهری تصریح کرد: حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان، پیشگیری و ترمیم طلاق های عاطفی، رعایت حقوق شهروندان و همسایگان، فرهنگ آپارتمان نشینی، تقویت وجدان کاری، فرهنگ صرفه جویی، معرفی تفریحات سالم و همخوان با الگوهای مذهبی و همچنین عفاف و حجاب اسلامی در تمامی برنامه های زندگی، از موضوعات پیش بینی شده برای آموزش در کلاس های این طرح است.

وی بیان داشت: این طرح قرار است در سه ماهه سوم سال جاری با برگزاری ۶۰ جلسه کلاس تخصصی و آموزشی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: طرح اجرایی سبک زندگی ایرانی و اسلامی در چندین مرحله تعریف شده است.

حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان افزود: گام نخست این طرح با آموزش ۴۵۰ زن خانه دار در شهرستان های اراک، ساوه، خمین و شازند و با اعتباری معادل ۸۵ میلیون ریال اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، اصلاح ساختاری رفتارها در زنان خانه دار به عنوان یکی از ارکان مهم تربیت نسل آینده می باشد.

گفتنی است در این جلسه از ۲ طرح پژوهشی راهکارهای اشتغال در ۱۵ روستای استان مرکزی و بررسی کمبود ویتامین D در زنان شاغل شهرستان اراک، رونمایی شد و از مجریان این طرح ها با اهداء لوح و هدایا قدردانی به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.