خطبه های نماز جمعه امروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ امام جمعه اراک در خطبه های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با برشمردن برکات این ماه مبارک افزود:

ماه رمضان فرصتی برای تقرب الهی است ، ماه تفکر و اندیشه، خلوت با خود و مناجات با خداوند متعال است.

وی، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی در زمینه دستیابی به تقوای الهی خواند و عنوان کرد: در این ماه درهای لطف و رحمت الهی به روی بندگان گشوده می شود.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: ماه رمضان ماه دعا و مناجات است و ماهی که انسان از لحظه سحر تا لحظه افطار تنها خدا را در نظر دارد و سعی می کند که از هر گناهی دوری کند و عاشقانه و از روی اخلاص بندگی می کند.

امام جمعه اراک توصیه کرد : به برکت این ماه عظیم در سایه بخشش پروردگار خود را برای زندگی آینده آماده کنیم و بدانیم یکی از فلسفه های ماه رمضان بازگشت انسان به سوی خداوند است.

وی ، غفلت زدایی را یکی از نکات مهم ماه مبارک رمضان دانست و اظهار کرد: در این ماه همه باید در کنار روزه داری تلاش کنیم، ارزش های الهی و انسانی را درک کنیم.آ

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید براینکه انسان تنها موجودی است که در مقابل اعمال خود مسوول است اضافه کرد: اگر انسان در مسیر زندگی، راه خود را گم کند ممکن است با سقوط به دره های عمیق به مقصد و هدف خود نرسد.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان گوش ها را از شنیدن حرف های حرام حفظ کنید، مراقب یتیمان باشید و در هنگام دعا و مناجات دست های خود را به سوی آسمان بلند کنید و در صدر همه دعاها فرج امام زمان (عج) را از خداوند متعال آرزو کنیم. .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ۲۱ تیر و روز گرامیداشت حجاب و عفاف، عزت و کرامت زن مسلمان را در گرو حفظ حجاب و عفاف بیان کرد و گفت: حجاب در حقیقت بهترین حافظ برای مصون نگه داشتن شخصیت زن مسلمان در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان باید از شیوه و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) الگو گرفته و آن را در زندگی خود پیاده کنند چرا که فاطمه زهرا(س) بهترین شاخص و سرمشق برای زنان مسلمانان است .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.