تجمع مشتریان بلاتکلیف مهر وطن در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، به دنبال تماس یکی از مشتریان این بانک با خبرگزاری ایسنا درخصوص عدم پرداخت وام تعهد شده و حتی باز پس ندادن اصل سپرده توسط بانک قرض الحسنه رسالت و اعلام تجمع معترضین، خبرنگار ایسنا در میان تجمع کنندگان حاضر شد و به گفت‌و گو با آنان پرداخت.

یکی از سپرده گذاران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: حدود هشت ماه است که مبلغ ۵ میلیون تومان در موسسه مهر وطن سرمایه گذاری کرده ام و بعد از سه هفته که نوبت پرداخت وام شده مسوولین موسسه که حالا بانک شده ادعا می کنند که با توجه به ادغام این موسسه با بانک رسالت وام ها قابل پرداخت نیست و دوباره پس از یک هفته دیگر می گویند که بانک مرکزی مجوز پرداخت وام ها را نمی دهد. به همین دلیل افرادی که در موسسه حساب داشته اند از امروز صبح درگیر پیگیری این موضوع هستند ولی تا کنون جواب درستی از طرف مسوولین بانک به ما داده نشده است حتی اصل پولی که در این موسسه گذاشته بودیم را به ما برنمی گردانند.

این مشتری گفت: زمانی که می خواستم در این موسسه سپرده گذاری کنم از بانک مرکزی درخصوص این موسسه استعلام کردم که در آن زمان در جواب استعلام اعلام شد که موسسه قرض الحسنه مهر وطن دارای مجوز از بانک مرکزی است.

یکی دیگر از مشتریان اظهار کرد: خواسته اصلی این است که ادغام این موسسه هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و اگر قرار است وام ها پرداخت شده و به تعهدات عمل شود زودتر این کار انجام شود زیرا مردم در حال حاضر بلاتکلیف هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران این بانک تاکنون چندین بار قول داده اند ولی در نهایت اقدامی صورت نگرفته است و مشخص نیست قول های جدید اعتباری دارد یا نه؟

به گزارش ایسنا، مصطفی مرادی رییس این شعبه پیرامون اعتراض مشتریان گفت: موسسه قرض الحسنه مهر وطن با بانک رسالت ادغام شده و این ادغام طی دو هفته گذشته انجام شده است.

وی از مشتریان خواست درخصوص امنیت سپرده شان نگرانی نداشته باشند و افزود: اصل سپرده های تضمین شده مشتریان در قالب کارت آنی بانک در اختیار آنان قرار خواهد گرفت یعنی وجوه مشتریان در این کارت ثبت و این کارت را در اختیار مشتریان قرار می دهیم تا مشتریان خاطرشان از لحاظ وجوه سرمایه گذاری شده آسوده شود و سپس به ترتیب اولویت، وام خود را دریافت کنند.

وی افزود: هفته آینده پرداخت وام را شروع خواهیم کرد و مشتریان شعبه می توانند بر اساس اولویت بندی جهت دریافت وام مراجعه کنند و اولویت با کسانی است که ضامن معتبر را معرفی کرده و سفته و چک لازم را به این بانک تحویل داده اند که پس از بررسی پرونده این افراد، در پایان هفته آینده براساس گفته مسوول اعتبارات بانک رسالت پرداخت وام را شروع خواهیم کرد.

مرادی تاکید کرد: البته تمام مشتریان از هفته آینده به بانک مراجعه نکنند بلکه اولویت بندی انجام خواهد شد و به آنهایی که پرونده هایشان آماده است وام تعلق می گیرد و پرونده هایی که آماده نیست، طبق ضوابط وام های درخواستی را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص ادعای برخی مشتریان که بانک رسالت در حال حاضر موجودی ندارد تا حتی اصل پول مشتریان را باز پس دهد، اظهار کرد: امروز وجه مورد نیاز از بانک مرکزی درخواست شد و چون امروز پنج شنبه و آخر وقت بود و سیستم ساتنا مشکل داشت پول با تاخیر به حساب نشست که این روند از حد طاقت مشتریان خارج بود و منجر به اعتراض آنان شد.

رییس این شعبه در پاسخ به این سوال که چرا ادغام مهر وطن ابتدا با مهر ایران و سپس با رسالت تغییر یافت، گفت: بر اساس تصمیمات متخذه بانک مرکزی قرار بود موسسه مهر وطن در مهر ایران ادغام شود اما بانک مهر ایران تعهدات مشتریان را قبول نکرد بنابراین با هماهنگی مدیران عامل و بانک مرکزی صندوق قرض الحسنه مهر وطن از مهر ایران خارج و در زیر چتر بانک رسالت قرار گرفت و این بانک هم هیچگونه مشکلی ندارد.

وی در خصوص صحت این بانک اظهار کرد: مگر می شود موسسه که مجوز نداشته باشد بانک شود، مگر بانک مرکزی می تواند موسسه که مجوز ندارد را به عنوان بانک اعلام کند.

به نظر می رسد کندی روند ادغام ارثی است که از مهر ایران به رسالت رسیده و این مشتریان نگران هستند که به امید دریافت تسهیلات با شرایط موسسه قرض الحسنه، این روزها دوباره سرو کارشان به بانک می افتد و باید دید آیا این بانک شرایط آن موسسه را برای اعطای وام اعمال می کند یا … ؛ و البته باز هم جای خالی پاسخگویی شفاف در این جابجایی ها کاملا محسوس است؛ عاملی که در نهایت مشتریان بلاتکلیف را به تجمع اعتراضی و مدد گرفتن از رسانه وامی‌دارد تا شاید پاسخی شفاف از مسوولان دریافت کنند و کمی از نگرانی شان کاسته شود.

ممکن است بپسندید...

۳ دیدگاه

  1. reza گفت:

    با سلام

    وقتی ۲۲ تومان پول بردم گذاشتم مهر وطن چند روز بعدش ۲۱/۴ تندر ثبت نام کرد اونم ضرب الاجل، دلم نیومد بردارم پولمو.
    حالا تندر ۳۷ تومان
    ۱۵ تومان سود

    بعدها نصفشو برداشتم
    حالا از اون موقع دنبال ۱۰ تومان وامم

    وای بر من که ……
    هنوزم ۸ ماهه نتونستم وام بگیرم
    لعنت خدا بر ….

  2. H گفت:

    از دوستان عزیز خواهمشندم شکایات خود را از طریق سایت بانک مرکزی (www.cbi.ir) بخش پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی و یا با شماره تلفن ۲۹۹۵۴۰۵۸-۰۲۱ واحد کمیته نظارت بر بانکها و موسسات به گوش مسئولین برسانید.
    توضیح اینکه موسسه مهر وطن به گفته بعضی مسئولین بانک مرکزی “تحت نظر بانک مرکزی” نبوده و اینکه روی در و دیوار و سایتش نوشته که زیر نظر بانک مرکزی بوده تخلف کرده و باید جوابگو باشن.
    اگه از این راه نتونستین جوابی بدست بیارین اطلاع بدین یه سایت دیگه هست بهتون میدم که از بانک مرکزی شکایت کنین تا خود بانک مرکزی مجبور به پیگیری این موضوع بشه.

  3. سید محمد گفت:

    سلام
    شماره ای که میگی چنده؟
    من مییخام شکایت کنم
    از کجا شروع کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.