تاثیرگذاری قالب هنر در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی قاسمی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همزمان با روز ملی حجاب و عفاف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: حجاب و عفاف به‌عنوان یک ارزش اجتماعی و مصونیت اخلاقی در جامعه محسوب می‌شود که در دین مبین اسلام بر لزوم حفظ و رعایت آن برای مردان و زنان تأکید فراوانی شده است.

وی بیان کرد: داشتن عفت و پاکدامنی صرفاً به زنان و دختران محدود نمی‌شود؛ بلکه مردان نیز به‌عنوان یک ضرورت دینی، اخلاقی و اعتقادی ملزم به رعایت آن در جامعه هستند.

قاسمی، رعایت حجاب و عفاف را مؤلفه‌ای مؤثر در تثبیت بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: مسئولان و مدیران نهادهای فرهنگی جامعه باید تمامی تلاش و سیاست‌گذاری خود را به سمت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به‌عنوان یک اصل ارزشی در جامعه به کارگیرند و برنامه‌های خود را بر پایه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف به ویژه در بین نسل جوان سوق دهند.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، ادامه داد: امروز دشمنان نظام و اسلام تبلیغات سویی را از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها در راستای ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه آغاز کرده‌اند و با ایجاد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قصد تخریب افکار ذهنی جامعه و متزلزل کردن اعتقادات و باورهای نسل جوان را دارند که پیشگیری از وقوع این مهم همت والای مسئولان فرهنگی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه استفاده از قالب هنر می‌تواند در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: امروز خلأ اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی ـ هنری در راستای مقوله حجاب و عفاف در جامعه مشهود است و هرچه ما در این حیطه فعالیت انجام دهیم کافی نیست و لازم است تا جهت جذب و ایجاد انگیزه در گرایش نسل جوان به سمت رعایت عفت و حجاب پیام‌های ارزشی را در قالب زبان هنر ارائه دهیم.

قاسمی تأکید کرد: در جامعه امروزی به هیچ عنوان نباید از تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه ارزش‌های اعتقادی و فروپاشی بنیان خانواده اسلامی غفلت کرد و مسئولان باید در مقابله با این مهم در راستای تقویت سبک زندگی اسلام به‌صورت کارشناسی شده گام بردارند.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به نقش حساس خانواده در تثبیت فرهنگ حجاب و عفاف، افزود: رفتار و کردار خانواده الگویی برای فرزندان و نسل جوان جامعه است و باید این فرهنگ را از زمان کودکی در فرزندان نهادینه کرده و با انجام رفتارهای متعارض زمینه‌ساز سوق جوانان به سمت فرهنگ بی‌حجابی نباشند.

این مقام مسئول در پایان کرد: ارائه آموزش در حیطه حجاب و عفاف و دیگر مبانی ارزشی جامعه تاحدودی می‌تواند در نهادینه کردن آن تاثیر داشته باشد و عمده‌ترین تاثیرگذاری را می‌توان از طریق ارائه الگوهای عملی در رفتار و کردار به وجود آورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.