حجت الاسلام میرمهدی:هیئت امنای مساجد وظیفه اصلی خود را فراموش کرده‌اند

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام سید احمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا-منطقه مرکزی، گفت: مسجد جایگاه اصلی برای تقویت زیربنای فکری افراد به واسطه عبادتی است که در آن برپا می شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی مساجد در پرورش روح و جان افراد، افزود: اگر مساجد جایگاه اصلی خود را در زندگی افراد پیدا کنند علاوه بر پرورش روح و جان، نقش تربیتی نیز برای آنها به همراه دارد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با تاکید بر اینکه مسجد انسان را در مسیر کمال قرار می دهد، اضافه کرد: علاوه بر این برقراری ارتباط با مسجد از رفتن جوانان به مسیر غیر خدا پیشگیری می کند.

میرمهدی اظهار کرد: نماز عبادتی است که انسان را از فحشاء و منکر نگه داشته و معرفت را در انسان افزایش می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هیئت امنای مساجد وظیفه اصلی خود را فراموش کردند، خاطر نشان کرد: ماهیت تشکیل هیئت امنا در راستای رفع مشکلات فیزیکی و ساختمانی مساجد است.

حجت الاسلام میرمهدی با تاکید بر اینکه روحانیون مستقر در مساجد روش ها و آموزش های لازم در حوزه تبلیغ را فرا گرفته اند، تصریح کرد: در حوزه مسایل دینی و حتی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، روحانیت و ائمه جماعات با روش های خود می توانند این مهم را اجرایی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ رجوع به مساجد به عنوان پایگاه های دینی، در بین اقشار جامعه ترویج داده نشده، افزود: اماکن عمومی و تشکیلات اداری نمازخانه ندارند و گاهی نماز جماعت هم برگزار نمی شود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با اشاره به ساخت شهرک های با جمعیت بالا در شهر بدون توجه به جانمایی صحیح مساجد، گفت: اول باید مساجد ساخته شود و با محوریت مساجد افراد ساکن شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.