ضرورت راه اندازی مرکز تحقیقات ام اس در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمریم پیغمبر زادهˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک یکهزار و ۱۰۵ بیمار مبتلا به ام اس زیر پوشش خدمات این انجمن هستند.

وی اظهار کرد: ۸۶۳ مورد از پرونده های بیماران ام اس استان مربوط به زنان است و ۲۴۲ بیمار مرد نیز از خدمات این انجمن بهره مند هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام اس استان مرکزی توضیح داد: پیشرفت های علمی هنوز پاسخ قانع کننده ای در خصوص بروز و علل ام اس را نداده و می طلبد که با راه اندازی مرکز تحقیقات بالینی تلاش مضاعفی را برای پی جویی علل ابتلا و روش های موثرتر درمانی آغاز شود.

پیغمبرزاده یادآور شد: راه اندازی مرکز تحقیقات ام اس با موافقت ضمنی مسوولان استانی همراه است و می طلبد که دستگاه های متولی بهداشت و درمان بستر شکل گیری سریع آن را فراهم آورند.

وی خواستار حمایت های بیشتر خیرین و مسوولان استانی در تجهیز فنی ساختمان انجمن ام اس و خدمات رسانی بیشتر به مبتلایان به این بیماری شد.

پیغمبر زاده اضافه کرد: بیماری ام اس سیستم عصبی را درگیر کرده و با تظاهرات بالینی متفاوتی همراه است و سن ابتلا به آن در استان مرکزی ۱۳ سال است.

وی ادامه داد: شایع ترین علائم بیماری ام اس دوبینی و تاری دید، سفت شدن عضلات ، نداشتن کنترل بر ادرار و مدفوع و مشکلات گفتاری است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.