در انتظار گرانترین بهار…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، مردم استان مرکزی مانند سایر مردم ایران این روزها بخشی از روز خود را در بازار و مغازه ها برای خرید عید سر می کنند، برخی بخشی از اقلام مربوط به عید را می خرند و برخی دست خالی از بازار به خانه می آیند.

قصه این روزها قصه همان پسته هایی است که خنده شیرینشان، برای مردم تلخ شده است و مردم در انتظار گرانترین عید روزگاران خویشند.

بازار سرپوشیده اراک، این روزها شلوغ است، شوق نوروز اجازه نمی دهد درخانه بمانی، گرانی هر قدر هم فشار بیاورد مردم دوست دارند بخرند حتی اگر شده یک کالا، و اگر از خرید برای خود بگذرند نمی توانند از خرید برای فرزندان خویش بگذرند.

پس اندازهایمان خرج شد

کبری خانی یکی از زنانی است که با اتفاق دو فرزندش به بازار آمده است او در گفتگو با خبرنگار مهر گفت برای خرید کفش و لباس برای فرزندانش آمده است.

وی با گلایه از افزایش قیمت ها می گوید: قیمت ها نسبت به سال گذشته سه برابر شده و ما هر چه پس انداز داشتیم در این مدت خرج کردیم و می توانم بگویم امسال ما پس اندازی برای آتیه خود و فرزندان خود نتوانستیم داشته باشیم.

کالاها ارزش این همه گرانی را ندارند

گذرهای بازار اراک شلوغ است، رسول عبدی فروشنده انواع شلوار می گوید: قیمت شلوار پارچه ای که پارسال برای فروش عید آوردیم اکنون نزدیک به سه برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه مشتری های مغازه اش ۳۰ تا ۴۰ درصد کم شده اند افزود: مردم می آیند قیمت می پرسند و می روند و البته واقعا این شلوار ها ارزش این قیمت را ندارند.

تاکید استاندار مرکزی بر لزوم نظارت

استاندار استان مرکزی در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار اراک با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار ، برخورد جدی با مسئولین زیربط داشت و بر لزوم همکاری آنان تاکید کرد، اما گرانی افسار گسیخته مجالی برای این گونه تصمیمات نمی دهد.

علی اکبر شعانی فرد با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از قطب های تولید مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ است گفت: قیمت چنین کالاهایی باید در استان تولید کننده کمتر باشد نه گران و البته یکی از علل گران شدن این اقلام، یکسان سازی قیمت ها بوده است.

چشم مردم به نمایشگاه عرضه کالای بهاره

شهروند دیگری در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه، نمایشگاههای عرضه کالای بهاره فرصتی برای خرید ارزانتر مردم است گفت: هر سال ما خرید خود را از نمایشگاه انجام می دادیم امسال هم باید این کار را انجام دهیم اما امسال امیدی به مناسب بودن قیمت ها نداریم.

فاخته امیدی می گوید: با افزایش قیمت ها، نمایشگاه هم قیمت هایش پایین باشد ۲۰ درصد است و این دردی از ما دوا نمی کند.

افزایش قیمت مختص استان ما نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه گرانی مربوط به اراک نیست گفت: اکیپ های نظارتی با اینکه دارای کمبودهایی هستیم کار خود را انجام می دهند اما این مشکل اختصاص به استان ندارد و افزایش قیمت ها در استان مرکزی بالاتر از سایر نقاط کشور نبوده است.

در میان اقلام و کالاها، میوه کمترین افزایش قیمت را نسبت به گذشته داشته است.

علیرضا زواشی، میزان میوه شب عید مردم استان را بیش از ۹۰۰ تن اعلام کرده و در گفتگو با مهر می افزاید: ۵۰۰ تن از این میوه ها سیب و مابقی پرتغال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، با اشاره به اینکه احتمال اضافه شدن موز به میوه های شب عید وجود دارد، از توزیع میوه ها  در بیش از ۱۰۰ نقطه استان به زودی خبر می دهد.

عید آمدنی است و زمستان است که می رود

عید آمدنی و زمستان رفتنی است. وجدان مردم در باره مدیریت ها و رخدادها قضاوت خواهد کرد، ملتی که امید دشمن را با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ناامید کرد، اکنون با وجود مشکلات در انتظار نوروزی است که بیاید تا فصلی شاد را آغاز کنند و روسیاهی برای زمستان بماند.

این سخنان یک شهروند سن و سال داری است که به گفته خودش روزگارانی را دیده و تجربه ها کسب کرده است.

تحلیل این پیرمرد که خود را بنده خدا معرفی می کند و با عصا در خیابان راه می رفت و بسته ای شکلات در دست داشت، این است که گرانی دلایل مختلفی دارد و البته می گذرد، مهم این است که در این گذر ما خود را واگذار نکنیم و قدم کج نکنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.