رجایی: غرب باید نگاه خود را در بحث حقوق بشر تغییر دهد

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بیست‌ودومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با دستور کار نقض حقوق بشر در مالی و کره شمالی، اظهار داشت: کشورهایی که با لشکرکشی به مالی اوضاع انسانی این کشور را رو به وخامت برده‌اند باید در نشست اخیر شورای حقوق بشر راه‌کارعملی برای این موضوع بیابند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب باید نگاه خود رادر بحث حقوق بشر تغییر دهد، تصریح کرد: اوضاع انسانی در سوریه با توجه به اقدامات تروریست‌ها به شدت بحرانی شده است اما شورای حقوق بشر با دستور کار قرار دادن مسئله کره شمالی باردیگر موضوع سوریه را نادیده گرفته است.

وی با تاکید براینکه در نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل باید راه‌کارهای عملی برای پایان دادن به بحران‌های حقوق بشری درجهان اندیشیده شود، ادامه داد: سازمان ملل و نهادهای زیر نظر آن با هدف برقراری صلح و ثبات در جهان ایجاد شده‌اند، و در همین راستا شورای حقوق بشر سازمان ملل باید راه‌کاری عملی برای معضل نقض حقوق بشر در جهان بیابد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، با اشاره به اینکه‌ مباحث مهم‌تری در جهان وجود دارد که شورای حقوق بشر باید به آنها بپردازد، تصریح کرد: موضوع فلسطینیان و نقض حقوق گسترده‌ای که در اراضی اشغالی صورت می‌گیرد از نمونه‌های بارزی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل باید به آن رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سیاست غرب در برخورد با بحث حقوق بشر یک بام و دوهوا است، خاطرنشان کرد: در نشست بیست ودوم شورای حقوق بشر باید بحث کشتار فلسطینینایان و اعتصاب غذایی اسرای دربند رژیم صهیونیستی نیز بررسی شود.

بیست‌ودومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با دستور کار بررسی نقض حقوق بشر در مالی و کره شمالی از روز دوشنبه ۷اسفند ماه برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.