آیت الله دری نجف آبادی: دادگستری با تقویت رابطه خود با پلیس فتا مانع فعالیت مجرمین در فضای مجازی شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح روز دوشنبه با بیان این مطلب در جمع کارگزاران دستگاه قضایی در استان مرکزی افزود: دستگاه قضا باید اصل پیشگیری را در اولویت کاری قرار دهد.

وی اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل پرونده های قضایی در دستگاه قضایی محقق نمی شود مگر با توجه به بحث آموزش و فرهنگسازی که به عنوان دو اصل مهم در پیشگیری مورد توجه اند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضایی جایگاه این قوه را در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار رفیع دانست و گفت: دستگاه قضا به جهت نظارت سیستم ولی فقیه و فعالیت تحت نظارت ولایت از جایگاه بالایی در نظام برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه سیاسی مردم در ۲۴ خرداد ماه اظهارداشت: دولت منتخب باید شایسته سالاری را در جامعه احیاء و با ائتلاف حزب خود با دو قوه مقننه و قضاییه بستر مهدلی بیشتر را در جامعه فراهم کند.

افزایش دو درصدی پرونده های وارده به محاکم قضایی

مدیرکل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست از افزایش دو درصدی پرونده های وارده به محاکم قضایی استان در سال ۹۱ خبرداد و گفت: در سال پیش ۳۱۷ هزار و ۵۹۴ فقره پرونده به محاکم قضایی استان وارد شده که از این تعداد ۳۲۴ هزار و ۵۹۱ فقره پرونده مختومه شده اند.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری ادامه داد: در دو ماهه اول امسال نیز شاهد افزایش ۱۳ درصدی پرونده های وارده به محاکم قضایی استان بوده ایم.

وی کمبود نیروی انسانی را بزرگترین مشکل پیش روی دستگاه قضایی استان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد پست های قضایی و ۶۰درصد پستهای اداری اداره کل دادگستری استان مرکزی خالی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.