رجایی: ۶ میلیون هکتار بیایان؛ منشا داخلی ریزگردها

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه مشکل ریزگردها هر ساله هزینه‌های زیادی را به بخش کشاورزی کشور تحمیل می‌کند، گفت: برای مقابله با آسیب‌های ناشی از ریزگردها طرحی برای حمایت از استان‌های غربی و جنوب‌غربی کشور در برابر ریزگردها در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مطرح و در حال انجام کار کارشناسی است.

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس رجایی در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه معضل ریزگردها هر ساله هزینه‌های زیادی را بر بخش کشاورزی کشور تحمیل می‌کند، توضیح داد:‌ برای مقابله با آسیب‌های ناشی از ریزگردها طرحی برای حمایت از استان‌های غربی و جنوب‌غربی کشور در برابر ریزگردها در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مطرح شده و کارگروه محیط ریست ومنابع طبیعی کمیسیون در حال کار کارشناسی روی این طرح بوده اما هنوز نتیجه نهایی به کمیسیون جهت ارایه به صحن علنی مجلس داده نشده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این طرح به مسئله ریزگردها در استان‌های غربی و جنوب غرب  کشور و همچنین به آلودگی هوای ناشی از سوخت پرداخته می‌شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با یادآوری اینکه ریزدها دو سرچشمه داخلی و خارجی دارند، افزود: بخشی از این ریزگردها ناشی از بیابان‌ها و تالاب‌های داخلی است که به دلیل شرایط آب‌وهوایی یا فعالیت‌های عمرانی به بیابان تبدیل شده‌اند که مساحتی حدود ۶ میلیون هکتار از کشور را در برمی‌گیرد و بخشی دیگر از این ریزگردها وارداتی هستند.

رجایی با بیان اینکه مشکل ریزگردها هر ساله هزینه‌های زیادی را بر بخش کشاورزی کشور می‌گذارد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیمان منطقه‌ای را برای حل مشکل ریزگردها با برخی از کشورها منعقد کرده امید است با پیگیری آن قسمتی از این مشکل رفع شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرحی که در کمیسیون روی آن کار می‌شوند در تلاش است تا منشاء داخلی و سرزمینی ریزگردها را حل و رفع کند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.