رضایی : خبرنگاران زمینه آگاهی‌بخشی در جامعه را فراهم کنند

به‌گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا رضائی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در حوزه خبر اظهار داشت: چنانچه اطلاع‌رسانی کاملی از فعالیت‌های حوزه بسیج و سپاه از طریق خبرنگاران و رسانه‌ها منعکس شود مسئولان و مردم از حوزه فعالیت‌های این نهادها آگاهی کاملی به دست می‌آورند.

وی افزود: بیشتر افراد تصور می‌کنند که فعالیت‌های سپاه و بسیج محدود به فعالیت‌های نظامی بوده و در هیچ عرصه دیگری فعالیت ندارند و همواره فعالیت‌های حوزه اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های فرهنگی و سازندگی در نظر سایر افراد کم رنگ تر محسوب شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: با توجه به عرصه جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی وظیفه خطیری بر دوش خبرنگاران بوده و بسیج و سپاه نیز برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن فعالیت‌های گسترده‌ای را در بحث فرهنگی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رضائی با اشاره به پروزه‌های اقتصاد مقاومتی سپاه اراک گفت: در حال حاضر ۸ پروزه اقتصاد مقاومتی در زمینه مرمت و بازسازی مدارس سطح شهرستان اراک توسط ۸ گروه به مدت ۱۰ روز در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته خبرگزاری تسنیم در پوشش و حمایت از فعالیت‌های سپاه اراک تلاشی مضاعف داشته و امیدواریم امسال نیز بتوانند با پوشش اخبار این حوزه کم‌کاری انجام شده در ماه‌های نخست سال را جبران کنند و تعامل بیشتری بین سپاه اراک با این خبرگزاری به وجود آید چرا که برنامه‌های سپاه اراک بسیار گسترده بوده و بایستی تفکیکی بین خبرهای حوزه سپاه روح‌الله استان مرکزی با سپاه اراک به وجود آید و خبرنگار این حوزه‌ها مجزا به این امر بپردازند.

مدیر خبرگزاری تسنیم نیز با اشاره به رعایت اصول حرفه‌ای از سوی فعالان عرصه خبر گفت: رعایت اصول حرفه‌ای در خبر بایستی از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و بدانند که امانتدار هستند و بایستی در بحث اطلاع‌رسانی همواره مسیر صحیح را سپری کنند.

مبین جلیلی با اشاره به نقش خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با قلم خود همواره سعی در اصلاح جامعه دارند و با تلاشی مضاعف به دنبال توسعه همه جانبه به ویژه در مقوله فرهنگ هستند و بایستی مطالبات مردمی را با قلم خود به رشته تحریر کشانند و کم‌کاری‌ها و اقدامات انجام شده را منعکس سازند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.