تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در اراک اوج گرفت

در واپسین ساعات مهلت رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی فعالیت تبلیغی هواداران نامزدها در مناطق شهری و روستایی اراک به اوج خود رسید.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، شور انتخاباتی ایجاد شده در کلانشهر اراک در شرایطی است که هواداران نامزدها با بهره گیری از شگردهای تبلیغی متنوع سعی دارند در ساعات باقی مانده، آرای بیشتری از مردم را به نفع خود جلب کنند.

همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات رییس جمهوری حال و هوای متفاوتی را به تبلیغات نامزدها و هواداران آنها داده و اما در پاره ای از موارد تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در بین دریایی از پوسترهای رنگی گم شده است.

استفاده از رنگ های خاص برای تبلیغات نامزدهای رییس جمهوری، پخش موسیقی و شیوه های خاص لباس و تزئینات ستادها از ویژگی های شاخص تبلیغات این دوره از انتخابات است.

تعدد نامزدهای شوراهای اسلامی در شهر اراک موجب شده که در بیشتر محله ها و کوی و برزن ستادهای مردمی برای طرفداری از نامزدها برپا شود و این مهم به صورت ویژه به مباحث انتخاباتی دامن زده است.

وجود بنرهای بزرگ رنگی از تصاویر نامزدها با شعارهای متنوع چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند اما یکی از موضوعات مغفول مانده در این تبلیغات نپرداختن کاندیداهای شوراها به برنامه های راهبردی و عملیاتی در گره گشایی از چالش های کلانشهر اراک و امور توسعه و مدیریت شهری است.

نقش بستن مضامین و فرمایش های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، بزرگان دینی و استفاده از اشعار و سخنان نغز بزرگان و نمادها و پرچم جمهوری اسلامی ایران در اقلام تبلیغی از جمله شگردهایی است که در تبلیغات دیده می شود.

در ساعات عصر و شب برخی از ستادهای نامزدهای انتخاباتی با حضور جمعی در پیاده روها و میادین اقدام به توزیع اقلام تبلیغی نامزدها کرده اند.

دعوت از شخصیت های سرشناس کشوری و استانی به نفع نامزدها از دیگر شگردهای تبلیغی است که بیشتر برای نامزدهای انتخابات رییس جمهوری در اراک انجام می شود.

نامزدهای شورای اسلامی نیز با برخی از هواداران خود در ساعات شلوغ در خیابان های پرتردد حضور می یابند و با مردم برخورد چهره به چهره دارند.

تبلیغات خودجوش نامزدهای انتخاباتی به حدی است که مکان های تعبیه شده متعدد شهرداری ها برای نصب اقلام تبلیغی نامزدها کافی نیست و تمامی در و دیوار شهر یکپارچه با اقلام رنگی تبلیغی پوشیده شده است.

رسانه ها، خبرنگاران و عکاسان هم بیکار ننشسته و هرکدام مشغول تهیه گزارش از آخرین تلاش های تبلیغاتی در سطح شهر هستند.

شدت تبلیغات به حدی است که فضاهای اختصاص یافته برای تبلیغات پاسخگوی نیاز داوطلبان نبوده و از دیگر مکان ها برای تبلیغات خود استفاده کرده اند.

در بین بیش از ۲۸۰ نامزد شوراهای اسلامی در کلانشهر اراک چهره های جوان زیادی به چشم می خورد که اغلب با تخصص های مرتبط با مدیریت شهری در گردونه رقابتی راه یافته اند.

استفاده مناسب از فضاهای مجازی و روش های فناوری نوین نظیر سامانه پیامکی از دیگر شیوه های تبلیغی نامزدها در این دوره است.

شکل گیری پنج ائتلاف نامزدها اتفاقی است که در تبلیغات این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر اراک شکل گرفته است.

چهره مناطق روستایی نیز با تبلیغات محیطی دگرگون شده و در ساعات پایانی تبلیغات شتاب بیشتری به خود گرفته است.

در بین انبوه اقلام تبلیغی اینک ملت آگاه و رشید هستند که با مطالعه زندگینامه و برنامه های نامزدها بهترین ها را در انتخاب روز ۲۴ خرداد دخیل کنند و حماسه ای ماندگار بر کارنامه این کشور پرافتخار رقم بزنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.