تاکید بر حضور پرشور اقلیت های دینی در انتخابات

به گزارش مرکزی دیلی ، رازمیک هاکوپیانز، عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک در راستای تبیین معیارهای قرآنی انتخاب اصلح، اخلاق انتخاباتی و حضور حداکثری در انتخابات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: در رابطه با انتخابات و مشارکت این قشر از جامعه شورای خلیفه‌گری ارامنه نشست‌های متعددی برگزار شده و بر حضور حداکثری اقلیت‌های مذهبی تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید در تمامی عرصه‌ها عمل‌گرایی را سرلوحه خدمات خویش قرار دهد، اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات اقتصادی با توجه به تحریم‌های موجود از جمله مواردی است که فرد منتخب باید در برنامه‌های خود لحاظ کند.

هاکوپیانز در ادامه با اشاره به اینکه دور بودن کاندیداهای ریاست جمهوری از حاشیه‌پردازی از شاخصه‌های بارز فرد اصلح است، آشنایی و درک بالای رئیس جمهور از درد و مصائب آحاد مردم و داشتن قدرت دیپلماسی بالا به‌منظور برقراری روابط بین‌المللی را در انتخاب فرد اصلح بسیار تأثیرگذار عنوان کرد.

به گفته وی، مطالبه حق ملت از جوامع غربی و دفاع از خواسته‌های آنان با شگردهای دیپلماسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح است که رئیس جمهور منتخب باید در خدمت‌رسانی به مردم در رأس امور قرار داده و آن را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی لحاظ کند.

این مقام مسئول همچنین با تأکید بر اینکه جایگاه عزت و رفعت ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بین جوامع قدرتمند جهان بسیار والا و برجسته است، حفظ و صیانت از اقتدار و عظمت ایران توسط بالاترین قدرت اجرایی کشور با استفاده از بیانات رهبری را لازم و ضروری عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برقراری ارتباط حسنه بین سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه از دیگر وظایف رئیس جمهور آینده است، ادامه داد: داشتن صداقت و برقراری اتحاد و انسجام هرچه بیشتر ملت با یکدیگر و دیگر ملل از وظایف دیگر کاندیدای اصلح است.

هاکوپیانز در ادامه بر لزوم مشارکت آحاد ملت باکفایت ایران در خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم مانند سال‌های گذشته تأکید کرد و افزود: آرای تک تک افراد جامعه بیانگر تبعیت محض و حمایت بی‌چون و چرا از ولی امر، رهبر فرزانه انقلاب است؛ لذا مردم با حضور خود در ۲۴ خرداد بار‌دیگر اقتدار و صلابتی پرشکوه را به‌منصه ظهور می‌رسانند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اخلاق انتخاباتی، اظهار کرد: با توجه به تبلیغات موجود شاهد رشد و تعالی اخلاق انتخاباتی رقبای ریاست جمهوری هستیم و امید است این روند تا پایان ساعات تبلیغات حفظ شود؛ چراکه اخلاق‌مداری کاندیداها در عرصه تبلیغات اثرات مثبت یا منفی را در میادین بین‌المللی به‌دنبال دارد و رعایت اخلاق پسندیده و دینی می‌تواند در بالا رفتن عزت، شرف و عظمت جامعه و مردم مثمرثمر باشد.

هاکوپیانز در ادامه به حضور حداکثری اقشار مختلف از اقلیت‌های دینی و مذهبی در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر دولت‌های غربی به حضور این قشر از جامعه توجه ویژه دارند مشارکت اقلیت‌های مذهبی ـ قومیتی امری لازم و ملی است؛ چراکه ما با حضور خود در انتخابات به دشمنان اثبات می‌کنیم از رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های ایشان دفاع و در حفظ و صیانت از جامعه دوشادوش مسلمانان تلاش می‌کنیم.

وی از حضور بیش از ۱۳۰ نفر از اقلیت‌های مذهبی، دینی و قومیتی استان در انتخابات خبر داد و گفت: توسعه نهادهای مدنی، رونق‌بخش خصوصی و تعاونی‌ها و ارتقای مشارکت‌های قومیتی و اقلیت‌های مذهبی از مطالبات جامعه اقلیت‌ها از رئیس جمهور آینده است که امید است محقق شود.

عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک در پایان، با بیان اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است، خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست دهیم و با حضور حداکثری خود در ۲۴ خرداد توطئه و فتنه‌های استکبار جهانی را در نطفه خفه کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.