نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان مرکزی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈحکمتعلی مظفریˈ روز دوشنبه در پنجمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان مرکزی در اراک افزود: چندین گزارش تخلف از ستادهای انتخاباتی در خصوص نصب اقلام تبلیغی نظیر پوستر و بنر در فضاهای غیرمجاز گزارش شده که انتظار می رود ستادهای مذکور هرچه سریعتر نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: برخی گزارش ها بیانگر اقدامات غیر قانونی نظیر راه انداختن دسته و کاروان های تبلیغی در سطح محله ها است که این مهم خلاف قانون است و باید هرچه سریع تر از سوی نامزدها و هواداران آنها متوقف شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: اساس کار ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی بر ارشاد است و باید با تذکر به نامزدهای متخلف ابتدا فرصت اصلاح امور داده شود و در صورت اهمال از مجاری قانونی با اعمال خلاف قانون آنان برخورد می شود.

حجت الاسلام مظفری توضیح داد: فضای پرتحرک انتخاباتی و دعوت مردم برای حضور پرشور در پای صندوق های رای باید با منزلت احترام به قانون گره بخورد و کسانی که می خواهند سکان مدیریت شهری و مدیریت کلان اجرایی کشور را به دست بگیرند باید در انتخابات پایبندی به قانون را اثبات کنند.

وی اظهار کرد: هم اینک فضای گرم و توام با امنیت و آرامش بر انتخابات استان حاکم است و مردم با وسواس در خصوص انتخاب اصلح در تلاش و مطالعه هستند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: دستورالعملی در یکصد بند با هدف پیشگیری از جرایم در خصوص شرح وظایف بخش های اجرایی، نظارتی، امنیتی و بازرسی انتخابات در استان تهیه شده و کتابچه ای نیز با موضوعات اصول رقابت سالم سیاسی و فهرست جرایم انتخاباتی در حوزه رییس جمهوری و شوراهای اسلامی احصا و در اختیار دست اندرکاران انتخابات و نامزدها قرار داده شده است.

حجت الاسلام مظفری تاکید کرد: با توجه به احتمال سوء استفاده دشمن و انجام برخی اقدامات با هدف مخدوش کردن تبلیغات انتخاباتی لازم است که دست اندرکاران انتخابات با دقت تمامی تحرکات را رصد کرده و با موارد مشکوک به صورت ویژه برخورد کنند.

این نشست سه دستور کار امنیتی و فرهنگی داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.