ارتقای جایگاه خانواده پایدار اولویت برنامه حوزه زنان استان مرکزی است

به گزارش مرکزی دیلی، زهرا فرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه مداخله ای و پیشگیرانه از طلاق در استان کلید خورده که دو محور عمده اجباری شدن آموزش های مهارت زندگی و همسرداری در مدارک ثبت عقد و آموزش گسترده اخلاقمداری در خانواده و لزوم درک روابط متقابل در مدارس را شامل می شود.

وی توضیح داد: بر اساس آخرین آمار موجود رشد طلاق در استان مرکزی در سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه قبل آن ۳ و دو دهم درصد رشد داشته که این زنگ خطری جدی است.

مشاور استاندار مرکزی در امور زنان و خانواده بیان کرد: اگرچه شاخص رشد طلاق کشور در سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه قبل آن پنج و هفت دهم درصد بوده و استان مرکزی از این میانگین وضعیت بهتری دارد اما، تحکیم بنیان خانواده و به حداقل رساندن آمار طلاق با افزایش آگاهی و مهارت زوجین موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود.

فرجی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های اولویت دار استان مرکزی در سال جاری در حوزه زنان و خانواده ، راهبردهای هدفمند پیشگیرانه و مقابله ای با اعتیاد زنان است.

وی توضیح داد: بر اساس آمار موجود جدود ۱۰ درصد معتادان استان را زنان شامل می شوند که اغلب آن ها به مواد شیمیایی خطرناک آلوده اند و بیشترین سن شیوع اعتیاد نیز از ۲۰ تا ۳۰ است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی بیان کرد: اعتیاد زنان به مراتب از اعتیاد مردان نگران کننده تر است چرا که دامنه وسیعی از مشکلات بهداشتی، اخلاقی و روانی و آسیب های متعدد را در پی دارد.

فرجی گفت: ایجاد نهضت اطلاع رسانی از آسیب های اعتیاد با مساعدت تشکل های مردمی و نهادهای آموزشی از دیگر برنامه استان در حوزه اعتیاد زنان در سال جاری است.

وی یادآور شد: محور ابلاغی سیاست های وزارت کشور در حوزه زنان در تحکیم خانواده، سیاست های افزایش جمعیت با اولویت گذاری بر بهداشت باروری، ساماندهی مسایل زنان روستایی و عشایری، اوقات فراغت دختران و زنان و مهارت آموزی و ارتقای دانش زنان در حوزه آسیب های اجتماعی و مشارکت جمعی و شغلی ترسیم شده است.

فرجی عنوان کرد: سند راهبردهای عملیاتی حوزه زنان و خانواده استان مرکزی با رویکرد محورهای کشوری در استان تدوین شده و پس از تصویب ریز برنامه های آن با مشارکت دستگاه های اجرایی اقدام می شود.

وی گفت: یکی از اولویت های جدی کاری حوزه زنان استان نیز ساماندهی مراکز خدمات آسیب های اجتماعی به این قشر است که می تواند به عنوان مصداق بارز همدلی و همزبانی به کانون اثرگذاری در مهار و ساماندهی این بخش تبدیل شود.

بر اساس سرشماری سال ۹۰ از یک میلیون و ۴۱۴ نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸هزار و ۴۳۲ نفر زن هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.